Wildcard´s vara eller icke vara poll, svara här!!

Tycker du att SVEMO skall införa chansen till Wildcard

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Vet inte vad jag skall tycka om det där beslutet. Det är ju bra att dom går med på det men det innebär också att halva säsongen går utan att någon får chansen eftersom 3 rookierace måste köras först. Sen har man 1 chans, absolut inte 2 så frågan är hur dom definierar en helg med dubbla race. Det är ju 2 tävlingar.

ajja... bra så långt i alla fall!

Vet inte vad jag skall tycka om det där beslutet. Det är ju bra att dom går med på det men det innebär också att halva säsongen går utan att någon får chansen eftersom 3 rookierace måste köras först. Sen har man 1 chans, absolut inte 2 så frågan är hur dom definierar en helg med dubbla race. Det är ju 2 tävlingar.

ajja... bra så långt i alla fall!

Man får tillgodoräkna sig race från föregående år. Att den gränsen finns är ett måste, annars kan det hamna väldigt långsamma förare i Elitrace.

Förutsätter att det gäller en racehelg.

/ Jens

Verkar som om SVEMO är resonabla och flexibla. Vad gäller Wildcards.
Tror jag var den första att utnyttja detta nu till racet i Anderstorp. Tack Jens :)

Jag fick Wildcard efter att ha kört ett ERF.
Idag fick jag även veta att jag får byta min Rookie licens till en A licens. Riktigt kul så nu är det bara att fixa en hoj så man hänger med :)

Tror jag var den första att utnyttja detta nu till racet i Anderstorp. Tack Jens :)

Idag fick jag även veta att jag får byta min Rookie licens till en A licens. Riktigt kul så nu är det bara att fixa en hoj så man hänger med :)

vad blev det för tid på torpet?

Lös ett WC till pro superbike i helgen nu också :tummenupp

vad blev det för tid på torpet?

1.38.4 på kvalet tyvärr så var det ett riktigt dåligt varv. Vi hade ju inte tränat något inna då det var regn på fredagen. Andra kvalet strulade jag till det och kom hela tiden ifatt långsmmare förare ( man är ju rookie).

Tänte sätta snabbare varv på torr racet men körde upp mig till en 12e plats och kom inte om de två som låg framför mig trots ihärdiga försök. Körde 1,39,0 då 10e snabbaste tid men vi fick ju köra igenom en sandlåda som låg i första sävng efter rakan.

Lös ett WC till pro superbike i helgen nu också :tummenupp

Med tanke på att det är regn race så tror jag det skulle kunna vara riktigt kul! Men kostar för mycket. Måste få mer mil i kroppen.

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...