Wilber stötdämpare

Salty

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Hoj
ZX6RR -05
Någon som har erfarenhet av dessa? Såg bara att det skiljer rejält i pris mot t.ex. Öhlins, men vet inget om kvalitet/prestanda på dom. Enligt dom som säljer ska det ju givetvis vara bra skit, men man vet ju aldrig. Ska skaffa ny bakdämpare, så jag är tacksam för råd...

/Gröna Grodan

wilber,inte wilbers?om det är det sistnämnda så är det nog ingen som har något att klaga på.christer minin var lite inblandad i det förr och det var lika vanligt som öhlins med deras grejor på hojarna.med förr pratar vi om 2002 till 2005...

wilbers.de är hemsidan

Ska du tävla med hojen?
Wilbers är bra grejor kört 4 säsonger utan problem, dock skall påpekas att det inte finns varken service eller support i Sverige!
Ska du beställa typ en fjäder från Tyskland är det omständigt värre, eller service på dämparen än värre!
Servicen är skitkass.

Ska du tävla med hojen?
Wilbers är bra grejor kört 4 säsonger utan problem, dock skall påpekas att det inte finns varken service eller support i Sverige!
Ska du beställa typ en fjäder från Tyskland är det omständigt värre, eller service på dämparen än värre!
Servicen är skitkass.

Är det service i Sverige som är kass eller är även tyskarna struliga att ha och göra med?

det inte finns varken service eller support i Sverige!
Servicen är skitkass.

Alien moto är återförsäljare i sverige. Jag ringde dom och beställde fjäder där. Så den biten är enkel. Jag inbillar mig även att ska du serva grejorna kan du skicka dem till alien moto så skickar dom vidare.

Problemet med tyskar är att dom inte kan engelska. Så wilbers har endast en tysk och en tysk/engelsk sida:huvet . Därav kan det vara lite kenpigt att ta reda på vad det är för dämpare man har mm (så vida man inte köpt den ny själv).

Är det service i Sverige som är kass eller är även tyskarna struliga att ha och göra med?

Saxat från min hemsida!

Efter otroligt mycket strul att få min tillbaka min Wilbers stötdämpare slutade det med att den faktiskt kom till fredagens 2a träningspass.

Så här gick det till, för ca 4-5 veckor sedan började jag att mejla ner till Wilbers i Tyskland och frågade om det fanns en chans att få en vanlig service på dämparen och sa att jag måste bli garanterad att den kommer tillbaks till mej senast den 10e april, dom svarade efter 2 dagar och det skulle inte bli några problem alls!

Jag skickade den omgående med posten, kontrollerade att den kom fram vilket den gjorde på bara ett par dagar, sen kollade jag varje dag om jag fick något svar vilket började dröja av litegrann, skickade ett nytt meddelande till dom, vilket jag inte fick något svar på! Hmm skickade ett nytt, inget svar! Vad håller dom på med började bli lite smått irriterad!

Den 9 April kom ett svar ifrån dom, antar att det var från en utav service killarna, så här stod det ( lite förkortat) Du har inte skickat med en lapp i kartongen vad som skall göras på stötdämparen. Oj så glad jag blev ?

Skrev tillbaka att men du jag har mejlat ner till er och frågat om en service på dämparen fick till och med pris och vad som skall göras! Sen om ni inte har kontakt er i mellan tycker jag kanske att ni borde samarbeta bättre!

Fick tillbaka svar direkt! Vi ber så mycket om ursäkt, vi kör igång omgående! Den 18e dök det upp ett svar till, din stötdämpare är nu färdig hur vill du betala Visa eller ja nu blev det värre fattade inte vad dom skrev, och visa har jag inte! Och dom hade varit riktigt duktiga också och verkligen servar igenom min stötdämpare mycket mer än jag beställde, så att det blev 3 dubbla summan!

Detta kom när banken givetvis var stängd så bara vänta till måndag, då ringde jag ner till dom och pratade med dom direkt och löste det hela, trodde jag i alla fall, dom på banken sa, det tar 2-6 bankdagar att föra över pengar till Tyskland, jaså tänkte jag! Jag kan ta bilen ner på 6-7 timmar ner dit och betala kontant men överföringen i deras dator tar upp till 6 dagar!

Om du inte betalar express då, ja när är pengarna nere då, frågade jag, ungefär ett dygn, luktar som om någon försöker tjäna pengar!!! Jag betalade 310:-extra!

Och på onsdagen kom ett svar från Wilbers att nu är det klart och förhoppningen om att den skulle komma till fredagen fanns där, och det var den!

Ps (köp en Öhlinsdämpare istället) inte för att dom är bättre men för att det är smidigare!)

Visste inte att det fanns delar att köpa i Sverige dock!
Hälsning till Alien moto ( med Wilbers) syns man inte finns man inte!

Last edited:
minin servar vad jag hört fortfarande lite dämpare i vedboden,så det går ju att lösa.delta racing i falkenberg gör även de enklare service som oljebyte etc om man pratar med de.alien moto som sagt annars.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti