Wikileaks

.. och där bevisade du att du inte läste inlägget.

Överhuvudtaget tycker du att det är jobbigt att läsa texter och förstå saker va? :näsblod

Inte det minsta. Att digga WLs ageranden med hänvisning till yttrandefriheten är däremot patetiskt.

Last edited:
Jag tror att det rör sig om en efterhandsvåldtäkt, precis som första rättegången kom fram till.

Med största sannolikhet ja.

Jag gillar det här:
"Anna Ardin är kristen, feminist, socialdemokrat, djurrättsaktivist och motståndare mot abort från vänster. Och gotlänning."

Finn fem fel. Kristen - Feminist - Socialdemokrat - Djurrättsaktivist - Abortmotståndare

Enda positiva är ju att hon är Gotlänning, till alla öbors stora förtret.
Hon borde ju få fängelse för minst 4 av de ovanstående felen, kombinera detta ihop med en fabricerad våldtäkt och hon bör sitta 10 år på Hinsan :banana

Inte det minsta. Att digga WLs ageranden med hänvisning till yttrandefriheten är däremot patetiskt.

Har du ens läst/sett något av vad WL publicerat? Orkar du inte läsa kan du iaf kika på videon där en amerikansk helikopter slaktar folk helt i onödan.
Amerikanska politiker går ju fan inte att förstå, dom är mer bekymrade över läckan att vad som faktiskt är problemet, att amerikaner beter sig som svin.

Kan faktiskt inte se hur man inte kan tycka att WL gör världen en tjänst, oavsett vad Assange har eller inte har gjort privat.

Såg SVT's dokumentär om Wikileaks och måste väl säga att det på sätt och vis är hälsosamt att allt som kommit ut gjort det, även fast vissa saker är samhällsfarliga på så sätt att det bli allmän oro som kan hålla i sig länge. Folk tappar tron för regeringar och sitt land och andra länder. Det är inte bra med ett oroligt landfolk som slutar tro på förmyndigade personer.

Såg SVT's dokumentär om Wikileaks och måste väl säga att det på sätt och vis är hälsosamt att allt som kommit ut gjort det, även fast vissa saker är samhällsfarliga på så sätt att det bli allmän oro som kan hålla i sig länge. Folk tappar tron för regeringar och sitt land och andra länder. Det är inte bra med ett oroligt landfolk som slutar tro på förmyndigade personer.

Nej, det är ju inte bra såklart. Men som jag ser det så är inte problemet att det läcker ut, utan att dom beter sig så jävla illa. Skötte dom sig snyggt skulle vi inte behöva läsa om allt detta.

Du kanske hade sett bättre om du inte virat palestinasjalen runt ögonen :D

Du kanske hade förstått vad det handlade om om du bemödat dig kika lite på wikileaks.org.:tummenupp

Last edited:
Det mest skrämmande är hur många som hade tillgång till dessa "hemliga" dokument. Om en kille läcker utan att få betalt för det lär det finnas minst 10 som gör det mot fet ersättning från främmande makt...

Det mest skrämmande är hur många som hade tillgång till dessa "hemliga" dokument. Om en kille läcker utan att få betalt för det lär det finnas minst 10 som gör det mot fet ersättning från främmande makt...

Det är ju lite skillnad på vad man läcker ut också.

Att man släpper ut film där civilister blir skjutna betyder ju inte att man skulle sälja annan hemligstämplad info till främmande makt.

Det visar bara att vissa människor fortfarande har en gnutta sunt förnuft och inte bara lyder order in absurdum.

Du kanske hade sett bättre om du inte virat palestinasjalen runt ögonen :D

Hade du tyckt det vart okej om någon kom hem till dig och hävdade att det var hans hem och att du minsann fick flytta?
Om inte så har du nog mer gemensamt med palestinierna än du önskar...

Hade du tyckt det vart okej om någon kom hem till dig och hävdade att det var hans hem och att du minsann fick flytta?
Om inte så har du nog mer gemensamt med palestinierna än du önskar...

Om jag bygger mitt hem på dansk mark och några danskar säger att det är deras hem eftersom jag bygger på deras mark så är det bara att acceptera.

Du är dock välkommen att posta din palestinapropaganda i en palestina/israel-tråd istället. Är inte intresserad av att diskutera det här då det är väldigt OT.

Back