Video Why we ride - Se den!

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Kan rekommendera "A long way around" även om ni inte är grusfantaster. Klart skön film, blir bättre ju längre man tittar... :tummenupp
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Härlig film, lite väl amerikansk, men blev tårögd ändå :tummenupp
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Den går ladda ner på piratebay för dom som vågar, var dock ingen konstigheter när min "kompis" provade.-)
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Jag såg den igår, men möjligtvis hade jag alltför stora förväntningar då den fått stående ovationer här och på andra ställen.

Visst....den gav lite skön feelgood-känsla och var rätt snyggt filmad med schyssta miljöer och blandade klassiska retroklipp med nutid som var rätt nice, men ändå !!! Sååååååå ofattbart bra var den väl inte ???

Eller är det jag som hade skruvat upp mina förväntningar till orimliga nivåer ? Mitt betyg - Sevärd och med en del sköna inslag av "hoj-allmänbildning" men också väldigt upphaussad (och förmodligen därför som jag skrivit som jag gjort :rolleyes:"
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Känns ju som om filmen är ganska långsam, konstant i slowmotion liksom. Tom racing segas ner till 20%. Motorcyklar handlar också om fartfylld action :gnissla bara sett 40 min men börjar bli trött på det. Vissa grejer är intressant
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag såg den igår, men möjligtvis hade jag alltför stora förväntningar då den fått stående ovationer här och på andra ställen.

Visst....den gav lite skön feelgood-känsla och var rätt snyggt filmad med schyssta miljöer och blandade klassiska retroklipp med nutid som var rätt nice, men ändå !!! Sååååååå ofattbart bra var den väl inte ???

Eller är det jag som hade skruvat upp mina förväntningar till orimliga nivåer ? Mitt betyg - Sevärd och med en del sköna inslag av "hoj-allmänbildning" men också väldigt upphaussad (och förmodligen därför som jag skrivit som jag gjort :rolleyes:"

Känns ju som om filmen är ganska långsam, konstant i slowmotion liksom. Tom racing segas ner till 20%. Motorcyklar handlar också om fartfylld action :gnissla bara sett 40 min men börjar bli trött på det. Vissa grejer är intressant

Filmen handlar mest om myskänslan med att köra hoj och gemenskapen, vilket iofs även infinner sig efter att bomba lite med, men man kan fisa runt lite lugnt och sniffa på blommorna med, vilket är lite tempot i filmen. Gillade filmen, passade bra att ligga i soffan och fisa lite trött till. Annars passar filmen nog rätt bra för att förklara för vänner som alltid himlar med ögonen när jag pratar öronen av dem om hojåkning, för att de ska få en förståelse för vad jag tjatar om. :hihi
Farten får man nog mer från ett av de gamla legendariska MotoGP-loppen. ;)
 
Last edited:

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Ort
Gotland
Hoj
Ducati 916
Filmen handlar mest om myskänslan med att köra hoj och gemenskapen, vilket iofs även infinner sig efter att bomba lite med, men man kan fisa runt lite lugnt och sniffa på blommorna med, vilket är lite tempot i filmen. Gillade filmen, passade bra att ligga i soffan och fisa lite trött till. Annars passar filmen nog rätt bra för att förklara för vänner som alltid himlar med ögonen när jag pratar öronen av dem om hojåkning, för att de ska få en förståelse för vad jag tjatar om. :hihi
Farten får man nog mer från ett av de gamla legendariska MotoGP-loppen. ;)

Jag kan tyvärr inte komma på någon vän som skulle sitta och se den där med mig... Jag är sjukt intresserad av motorcyklar, men jag såg inte mer än 20 minuter, sen snabbspolade jag för att som om hela filmen var så amerikanskt slö som den verkade vara. Och ja...
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Jag kan tyvärr inte komma på någon vän som skulle sitta och se den där med mig... Jag är sjukt intresserad av motorcyklar, men jag såg inte mer än 20 minuter, sen snabbspolade jag för att som om hela filmen var så amerikanskt slö som den verkade vara. Och ja...

Håller med. Väntade hela tiden på att den skulle ta fart. Hela filmen kändes som ett ända långt intro.


Jag somnade från den.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag kan tyvärr inte komma på någon vän som skulle sitta och se den där med mig... Jag är sjukt intresserad av motorcyklar, men jag såg inte mer än 20 minuter, sen snabbspolade jag för att som om hela filmen var så amerikanskt slö som den verkade vara. Och ja...

Ja, den var ju som sagt mer i "fisa fram och lukta på blommor"-tempo.
Lite som MC-Livet-serien som gick på svt... Stundtals riktigt tråkig, men lite sådär mysig och mer riktad mot folk som inte kör hoj, där allt som sägs är ganska nytt. För oss som kör hoj redan var ju filmen bara en lång historia om vad vi upplever varje sommar, så den blir ju genast lite långrandig då. Lite som att se om en film.
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Dom hade kunnat göra filmen så jävla mycket mer rolig. Sätt en kamera på en mc och filma lite racing in action, snabbt och fartfyllt. Det kan vara ganska snyggt att ha vissa saker i slow motion eller som komplement

typ...
http://www.youtube.com/watch?v=FJf5ag1TNnw

Men jag blev ju galen när allt var slow motion och ingenting var fartfyllt. Dom "scener" de hade från road racing alt. dragracing var fan också slowmotion. Undrar hur de tänkte här eller om killen som redigera filmen hade någon cp-skada så han bara kunde skrika "slow motion" ungefär som jimmi från South park. :mad:
 

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
En gul Daytona 675
Jag undrar om han som blev stämd av en annan bandeltagare tycker att alla som kör hoj är schyssta människor, som de säger i filmen... :hihi
Lite väl amerikanskt överdriven för min smak, men ändå en inspirerande film. Jag ska visa början på den för min mamma.
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top