Whiskey-tråden.

med statesman kommer man långt, man slipper i alla fall gå med tom plånbok :tummenupp

Last edited:
Under 5000 för en 37-årig Springbank!? Det känns billigare än Galne Gunnar!

Fick en present av en kollega från Wales idag; en flaska Wales singel malt whisky.
Jag får inte dricka förrän om tidigast 8 veckor. Någon som har provat den och kan stilla min nyfikenhet på hur den smakar?

"Wisgi brag sengl Cymreig". Det betyder "singel malt Welsh whisky" på Walesiska. Mysigt språk. :)

Bifogat

• IMG_3286 (516x800).jpg
    IMG_3286 (516x800).jpg
    71.1 KB · Visningar: 77
Dagens boktips:
- Idag kom Laphroaig Càirdeas, Master Edition samt Bowmore Tempest på tillfälligt besök till bolaget. Skynda fynda. För den intresserade finns även Ardbeg Supernova kvar i ett par butiker. Själv inhandlades två Tempest, en Supernova samt min tredje Càirdeas så jag klan öppna en av dem med gott samvete.

Dagens boktips:
- Idag kom Laphroaig Càirdeas, Master Edition samt Bowmore Tempest på tillfälligt besök till bolaget. Skynda fynda. För den intresserade finns även Ardbeg Supernova kvar i ett par butiker. Själv inhandlades två Tempest, en Supernova samt min tredje Càirdeas så jag klan öppna en av dem med gott samvete.

Men... Vilket överflöd.. Vad säger Partiet om detta!

Visa din (S)oliditet och sätt genast över 2000 kronor till Partikassan!

Jag är whiskyrookie.
Gillar Glennfiddich 12 årig
Gillar Higland Park 12 årig

Har lite svårare för t.ex Laproaig

Tips på sorter att testa??

Jag är whiskyrookie.
Gillar Glennfiddich 12 årig
Gillar Higland Park 12 årig

Har lite svårare för t.ex Laproaig

Tips på sorter att testa??

Givetvis de 18-åriga varianterna på samma och sen är det bara att uforska Speyside.

Två tips:

Macallan 12
Isle of Jura

Köpte en flaska Islay Mist Deluxe för nån vecka sen och jag måste säga att jag är imponerad, för att vara en billig blended så var den riktigt bra. 239kr tror jag den kostade. Riktigt rökig för så lite pengar, dock var den ganska torr tyckte jag. :tummenupp
Favoriten just nu är annars Caol Ila.

Talisker har ju varit en favorit nu senaste året då jag backat av lite från Lagavulin och Laphroaig.
Men nu har en ny favvo seglat upp som ligger mitt emellan Talisker och Lagavulin:

Caol Ila!!

Öppnade en häromdan...

I övrigt finns det en del lite mer "torra" singlemalter jag gillar. De som smakar lite cederträ.
Exempelvis Glenmorangie och Dalmore.

CAol Ila underbar whisky, har 2 single cask hemma, samt Port Ellen, mums, mitt problem är att flaskorna börjar bli tomma, VEM FAAN dricker min whisky, så det börjar bli dyrt att skaffa nya :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon