whellie jämnförelse *fiddy vs 1000r*

Att du tränat wheelies på fiddyn bör göra det enklare med R1an. Fiddyn kräver bättre balans för att kontrollera och all balans träning är bra träning. Jag tränar med min 125a för att kunna göra grymma wheelies när jag skaffar en större hoj =].
¨
Det där var lite roligt sagt alltså :D

Stunta med fiddy !

Vad är det roliga han säger då, låter helt vetigt enligt mig :va !

"Träning ger färdighet" "Svårare köra sakta med fiddyn än 150 med r1-an"

ngn med erfarenhet som kan bevisa/motbevisa detta ???? utan massa skitsnack
frågan gäller vilken båge är lättast att slanga rakt fram med i balansläget
r1 eller fiddy

Vad är det roliga han säger då, låter helt vetigt enligt mig :va !

"Träning ger färdighet" "Svårare köra sakta med fiddyn än 150 med r1-an"

Det är lättare att åka långsamt med en fiddy, än att åka LÅNGSAMT med en R1...

Bara ett litet tips...:rolleyes:

.../Yoshi

ngn med erfarenhet som kan bevisa/motbevisa detta ???? utan massa skitsnack
frågan gäller vilken båge är lättast att slanga rakt fram med i balansläget
r1 eller fiddy

Finns många...
En del av dom har redan svarat i tråden:pannkyss

(dom får själva komentera om dom vill)

.../Yoshi

Last edited:
är det lättare med R1 så e jag glad, när man körde fiddy tränade man en hel del att slanga. så då kanske man lättare lär sig med fightern.

Det är lättare att åka långsamt med en fiddy, än att åka LÅNGSAMT med en R1...

Bara ett litet tips...:rolleyes:

.../Yoshi

Finns många...
En del av dom har redan svarat i tråden:pannkyss

(dom får själva komentera om dom vill)

.../Yoshi

jag vet att folk har svarat på detta i denna tråd men få verkar acceptera detta. därför ville jag ha en bekräftelse från ngn erfaren

långsamt ja det säger sig självt :pannkyss

Du kommer inte ha så stor nytta av att ha tränat på en fiddy, två helt olika saker. Det enda du kommer ta med dig från fiddyn är att våga använda bakbromsen. Sporthojen kommer kännas som den står kl12 i ballansläget i jämförelse mot fiddyn samt att du inte kommer se ett jota om du inte står upp.

Alltså det är klart det e en jävla skillnad på en fiddy och en R1a men övning med fiddy måste ge jävligt bra balans. Jag har själv testat wheelies på min monkeybike och det e fan så mycket svårare att inte stegra över än på min 125a. Med bättre balans har man mycket enklare för wheelies, vilken mc det än rör sig om. All wheelie träning är bra träning enligt mig, skit samma om du kör en sketen liten quad, en R1a eller trimmad mt5.

Tur att du sa det:tummenupp ,nu slipper ja köpa en dyr sporthoj...kan jue bara köpa en monkey istället för de eju minst lika svårt.

Vi ses på vägen grabbar men gefan i å tuta!:mad: för ja utövar nämnligen svåra grejjer :huvet

Sånt här sysslade jag med back in 2005

nh_uni.jpg

Eftersom det är lättare på sporthoj så kan du tänka dig vilka grejer jag gör med den...

Sånt här sysslade jag med back in 2005

BILD

Eftersom det är lättare på sporthoj så kan du tänka dig vilka grejer jag gör med den...

Jag kanske inte ska säga något men hur hjälper denna arroganta attityd TS som försöker få svar / hjälp ?

Tänk på kroppsvikten i förhållande till en fiddy och en sporthoj, villken tror du att du kan kontrollera lättare genom att förflytta kroppsvikten...?

Jag kanske inte ska säga något men hur hjälper denna arroganta attityd TS som försöker få svar / hjälp ?

Med tanke på att Marcus 2005 gjorde tricks på en fiddy som Zoltan gjorde först 2007 med sporthoj samt att jag skrattade åt marcus 2006 för han va en sopa på sin tunga hoj så kanske det kan ge en hint för TS att han kanske ska ta det lugnt och se hur det går när han sätter sig på R1:an i vår.
Att marcus har attitydsproblem i vad som gäller att uttrycka sig i skrift är något han får jobba på helt enkelt, även om jag personligen tycker det är kul.
Själv tror jag att det självklart är bättre att träna fiddy än att inte köra alls, men det är lite som att jämföra att cykla trehjuling och köra MotoGP

det var ju inte sådana trick jag tänkte pröva mig på första dagen jag tar ut r1:an men hur som helst är det träning som står på schemat denna sesong.
(med r1:an) sen får vi se vad som händer/inte händer. ha att göttt

det var ju inte sådana trick jag tänkte pröva mig på första dagen jag tar ut r1:an men hur som helst är det träning som står på schemat denna sesong.

Jag tror bara att kunna cyklar på bakhjulet hjälper en till att kunna slanga med en r1a men att det blir en barnlek när man kan köra bra med fiddy tror jag inte!

Jag kan stegra bra med fiddy/minimoto/cykel och relativt bra med motard men att köra med förra r6an på bakhjulet var inte lika lätt.

:tummenupp
lycka till hur som helst. wheela är det roligaste jag vet!

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu