whellie jämnförelse *fiddy vs 1000r*

grahm

fruktansvärt roligt
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Husaberg fs650
har hårdtränat ett tag på min fiddy och börjar få in det här med balansen
på slangen. och undrar vilka förbättringar det innebär för sommarens körningar med min R1:a.. rettan som jag förra sommaren ej körde i balansläget har ju ett mkt bredare register änn en fiddy på fiddyn som man kopplar upp och har ett par sekunder på sig att komma upp i rätt höjd och minsta misstag innebär att framhjulet dimper ner. rettan kopplar man upp på 2:an och har gott om tid på sig att bestämma höjd osv man sitter bekvämt o fina vägar jämfört med fiddyn i ett träsk.

som sagt tror ni det innebär några förbättringar???

Självklart gör det skillnad!:tummenupp
Kommer säkert att va lite rackligt i början me rettan, men ballansläge är ju ballansläge oavsett vad det är för hoj.Titta på Andreas Gustavsson t.ex, han skulle ju knappast vart lika grym på r6:an vid det här laget om han inte redan hade varit överjävlig på aeroxen innan!

Självklart gör det skillnad!:tummenupp
Kommer säkert att va lite rackligt i början me rettan, men ballansläge är ju ballansläge oavsett vad det är för hoj.Titta på Andreas Gustavsson t.ex, han skulle ju knappast vart lika grym på r6:an vid det här laget om han inte redan hade varit överjävlig på aeroxen innan!

ne det är givet. men om man säger en lång raka slanga rakt fram måste rettan vara lättare

ne det är givet. men om man säger en lång raka slanga rakt fram måste rettan vara lättare

Jajamen, det var precis det jag menade!

Kan du slanga med fiddyn så bör det ju inte va svårare med rettan.
Och du undrade ju om det skulle bli nån förbättring, eller hur?:)

i teorin e det ingen större skillnad, tycker du själv att du blivit grym på o slanga med 50 så ska du se att det blir mycket lättare på den store, bara o köra satan i gatan :tummenupp

i teorin e det ingen större skillnad, tycker du själv att du blivit grym på o slanga med 50 så ska du se att det blir mycket lättare på den store, bara o köra satan i gatan :tummenupp

jag är redan hyffsad på att slanga med r1:an men ännu inget balansläge
så till sommarn då jävl..:yoparty

det första en nykörkortstagen sporthojsägare lär sig (tror jag) ang bakhjulsåka är att dra upp den och köra registret ut. ganska farligt om man tänker efter sen lär de sig växla till 3:an och köra registret ut och nosar ganska fort upp i 200km/h

Last edited:
ja det e bull, mycket coolare o surfa runt i centrum i 40-50 på slangen :D

ja det e bull, mycket coolare o surfa runt i centrum i 40-50 på slangen :D

stisse min sportbåge gör inte ens 50..... ska du srkiva så får du även nämna dina stuntpolare.... Exempel: alla håller 50 på slangen, förutom fille, han håller bara 35-40

jag är redan hyffsad på att slanga med r1:an men ännu inget balansläge
så till sommarn då jävl..:yoparty

det första en nykörkortstagen sporthojsägare lär sig (tror jag) ang bakhjulsåka är att dra upp den och köra registret ut. ganska farligt om man tänker efter sen lär de sig växla till 3:an och köra registret ut och nosar ganska fort upp i 200km/h

Hur hyffsad är man innan man åker på balansläget?

Gas släpp av gas släpp av gas släpp av gas gas gas gas gas släpp av dunsa ner .... :va

Hur pass kontrollerar du din yammaHA?

Last edited:
ha ha, låter bra, kunde bara inte låta bli med ett sånt upplägg!!!! uiila lugnt :D

Hur hyffsad är man innan man åker på balansläget?

Gas släpp av gas släpp av gas släpp av gas gas gas gas gas släpp av dunsa ner .... :va

Hur pass kontrollerar du din yammaHA?

kontrollerar den vackert. inga probs tar det säkra före det osäkra bara och har inte kört så länge ännu. frågan gällde en jämförelse. så knata vidare till din expert tråd ist.

Att du tränat wheelies på fiddyn bör göra det enklare med R1an. Fiddyn kräver bättre balans för att kontrollera och all balans träning är bra träning. Jag tränar med min 125a för att kunna göra grymma wheelies när jag skaffar en större hoj =].

Att du tränat wheelies på fiddyn bör göra det enklare med R1an. Fiddyn kräver bättre balans för att kontrollera och all balans träning är bra träning. Jag tränar med min 125a för att kunna göra grymma wheelies när jag skaffar en större hoj =].

precis som jag tänkte/trodde och vad frågan handlar om. duttar man upp r1an så har man gott om TID och register på sig för att hitta balans jämfört med fiddyn

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu