Wheelieskola med Sune Andersson?

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Hej på er!

Under större delen av sommaren har jag pratat med Sune om möjligheten att ha en wheelieskola för tjejer (för vi är så dåliga på att stunta i största allmänhet), men inte fått till det med datum...

Nu har vi hittat datum och plats att vara på, men responsen hos tjejerna har varit urdålig, så nu undrar jag om det öht är NGN som är intresserad?!?

Tanken är att det här ska vara en skola för "rookies", du ska naturligtvis kunna köra hoj, ha körkort och ha en hoj som det är möjligt att wheela med, men du ska definitivt inte vara en stuntare från början.

Vi måste vara minst 10, max 20 pers!

Tid: Söndagen den 24/8(lunchtid tills vi ledsnar)
ELLER ngn av eftermiddagarna må-on veckan efter om söndagen är helt omöjligt att få folk till.

Plats: Björkvik Ring (Söder om Sthlm, mellan Nyköping och Norrköping)

Kostnad: 300-500 kr/pers, (beroende på hur många vi blir)

PM:a mig så får ni telefonnr att ringa om ni är intresserade! Vi är 3 st anmälda hittills...

/ Veronica

Edit: Behöver meddela Sune på onsdag helst, så vill ni vara med, hör av er snart!!! Dag kan diskuteras, bara så ni vet!

Last edited:
Om ni har Sune som handledare måste ni ha med RoLLER också. Måste ju va nån jämnvikt på det hela... :D

Låter som en bra idé. Inte ofta man får se tjejer som kan slanga. :rock

Det kommer inte vara på gatan (nedlagt flygfält om jag fattat rätt), så det borde vara OK med oreggade hojar också... Men jag ska prata med Sune och höra vad han säger!

Observera dock att det här är ett tillfälle för den som inte vågat prova innan eller inte får till det själv helt enkelt...

Jag skulle såååå gärna vilja vara med, men får inte med mig hojen upp denna gång..... :( :gråta

Så tyvärr, men man kanske kan komma och titta eller så.... :rolleyes:

Alternativet att åka med folk som kan visa gratis är inte ett alternativ för alla och så finns det ju de som tycker det är en kul grej! Jag tycker det iaf och 300 kr för en "kurs" är väl inte speciellt mycket pengar? :)

Upp till var och en, jag kollar bara intresse och fixar om vi blir tillräckligt många! Jag har folk som visar, men vill ändå vara med! :tummenupp

OBS! Att det jag skrev om bara tjejer inte gäller längre, utan det är fritt fram för vem som helst! :fakta

:hej

ni som vill lära er borde nog ta och nappa på det här.

jag lär inte ut! jag är för ego. :cool: :p

Jag behöver vara med :rolleyes: :tummenupp

Hur blir det om det blir regnigt?

Swedie, du har iaf ett så långt och stort försprång, så om du skulel ha en rookieskola dröjer det lääänge innan någon kan tävla med dig. Och det krävs ngt av en daredevil för att komma längre än till basic wheelienivå hur som helst! :p

Krypto, om det regnar så flyttar vi fram det lite, men Sune kan bara veckan efter också, då han ändå är i Sthlmstrakten. Lite regn skadar inte, men dyngsur asfalt är väl ingen höjdare...

Som det ser ut nu så är det söndagen som gäller!

Yasha skrev:
Swedie, du har iaf ett så långt och stort försprång, så om du skulel ha en rookieskola dröjer det lääänge innan någon kan tävla med dig. Och det krävs ngt av en daredevil för att komma längre än till basic wheelienivå hur som helst! :p

Krypto, om det regnar så flyttar vi fram det lite, men Sune kan bara veckan efter också, då han ändå är i Sthlmstrakten. Lite regn skadar inte, men dyngsur asfalt är väl ingen höjdare...

Som det ser ut nu så är det söndagen som gäller!

Skriv upp mig också.. jag ligger på ungefär samma nivå som RoLLER nu :rolleyes:

Kryptonit skrev:
Skriv upp mig också.. jag ligger på ungefär samma nivå som RoLLER nu :rolleyes:
Och vilken nivå "ligger" han på då?!? Vad har jag nu missat??? :confused:

OBS! IGEN! Det här är för rookies! Vi ska ha kul och inte behöva skämmas för att vi är kass (iaf är det så för mig...), bara så att ni vet grundtanken med det hela.

Sune är helt införstådd med det hela och tycker det är en kul grej, så häng på nu, ni som alltid velat prova men inte vågat!!! Nu har vi ju någon som övervakar oss och kan ge tips och råd! :tummenupp

(Med dig, Krypto, blir vi 5 stycken nu)

He he... RoLLer är väldigt välkommen på vår wheelieskola! Vem värvar honom?!? :p

Men vem vet.. han kanske har fått till det nu?!? De som vet säger ju att en motard är "självhjulande"... jag vet inte om jag kan hålla med riktigt! *morr*

nästa år när jag (förhoppningsvis) har både hoj och kort så är jag MER ÄN GÄRNA med på en wheelie skola med herr andersson. :tummenupp ´
Tills dess får jag nöjja mej med att klänga fast bakom konga när han drar upp gixxern på slangen... inte så tokigt det heller men det är nog roligare själv.. :)

Lilla_damen skrev:
nästa år när jag (förhoppningsvis) har både hoj och kort så är jag MER ÄN GÄRNA med på en wheelie skola med herr andersson. :tummenupp ´
Tills dess får jag nöjja mej med att klänga fast bakom konga när han drar upp gixxern på slangen... inte så tokigt det heller men det är nog roligare själv.. :)
Du kanske även behöver lite längre framförhållning än 1 vecka för att ta dig från Ö-vik till Sthlm? Eller så har vi kursen lite längre norrut nästa år! :)

Har jag otur så är min hoj ute på vift till helgen, men jag hotade med att norpa Gixxern istället, så vi får väl se hur det går... :D

Vi är 5 st nu, om de som visat intresse verkligen har för avsikt att dyka upp...

Jag har inte pratat med Sune, men det är inte troligt att det blir något om vi är så få. Klara besked kommer iofs ikväll, men vi bör vara några till!

Kom igen nu! :rock

jag vill också vara med och leka lite :hej
bäst att passa på innan man byter koppling

// Viper

Yasha skrev:
Vi är 5 st nu, om de som visat intresse verkligen har för avsikt att dyka upp...

Jag har inte pratat med Sune, men det är inte troligt att det blir något om vi är så få. Klara besked kommer iofs ikväll, men vi bör vara några till!

Kom igen nu! :rock

Kan ni inte köra nästa helg istället.. är bortrest denna helg :(

Så om det regnar så är jag på nästa helg!

Superbra förslag iaf! :tummenupp :tummenupp

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...