Det var väl inte det jag menade eller?!sandstream skrev:Varför vill man göra det bredvid en polis?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det var väl inte det jag menade eller?!sandstream skrev:Varför vill man göra det bredvid en polis?
Tönt.Akilles skrev:
Lär ju stämma.tobbeviking skrev:En stoppie lär ju garanterat falla under vårdslöshet.
Då du pga vårdslöshet varit tvungen att bromsa så hårt att hojen på ett okontrollerat sätt fått bakhjulet till väders.
Hm....iaf polisens sätt att se det tror jag. Sedan kan det ju nötas ut och in huruvida man ska leka bland andra trafikanter.
Vill vi få hejd på ryktet och ögonen på annan fokus än hur livsfarliga alla hojar är så bör vi nog välja våra lekplatser.
Men söker man trubbel, klart man ska reta ögonen ur farbror blå![]()
//Tobbe
Ja det låter ju vettigt med.OlleR skrev:Beror på hur högt du stoppiar... Lyfter du den högt å rullar de sista 40 metrarna så är det lite svårt å motivera, men bromsar du lagomt högt så brukar de inte bry sig. Så lät det på en polisman jag hörde med, å dom säger även så på uppkörningen om jag inte minns fel... Men självklart kan ju alla vara/tycka olika, så det är väl lika bra att hålla bakhjulet så nära marken som möjligt
barchetta: Därför jag ALLTID håller koll bakåt, även om jag står still, man vet aldrig när dom hoppar ut ur bilen å springer efter en![]()
Nej men jag menar att man gasar så så att man hjular då förstås.. Det var det jag skojade om..morlock skrev:Det får man väl? finns väl ingen lag som säger Hur fort det får gå upp till gällande hastighet?![]()
Hehe, ja det hade vart något att ha i sin samling.. Undra om man kan få det av nån snäll polis när dom tagit en? Skulle inte tro det..Maverick_ou812 skrev:Du bad inte om att få en kopia på filmen?![]()
![]()
Nja, ja kanske, man vet ju aldrig med luddiga lagar..Gustav1 skrev:Man måste väl ha två av varandra oberoende bromssystem på hojen?
Om bakhjulet är i luften så fungerar bara ett av systemen.
Kanske.
Nej jag skulle nog tro det är så med.. Oskyldigare än slanga i alla fall tycker jag..granath_ skrev:jag har gått upp brevid dom en ggn lagomt högt, men dom brydde sej inte så mkt![]()
Mycket intressant, det där skulle man haft på papper eller band.. dock så är det väl upp till länsman att bedöma vårdslöshet igentligen, och då efter hans eget tycke, innon´m vissa ramar då givetvis... Eller hur är det igentligen..UrbanTiger skrev:Jag försökte göra en anmälan mote en Taxichaffis som försökte köra på mig för ett par veckor sedan. Han svängde ut från en gågata och mosade på som fan precis när jag och frugan var på vär över gatan. Snackade med kille och frågade varför han gjorde som han gjorde och han sa att jag inte gått på övergångsställe så det var mitt fel om jag blev påkörd.
Sagt och gjort ringde jag snuten men dom ville inte ta anmälan och dom tyckte inte vet var vårdslöshet att försöka köra på någon. Hade man blivit påkörd hade det varit värdslöshet från föraren. Alltså så länge det inte hänt något så är det inte vårdslöshet fick jag till svar. Då frågade jag om jag skulle bli anmäld för vårslöshet om jag åkte på bakhjulet med motoscykel och fick till svar att så länge inget hänt så skulle det inte bli det.
Fast dom orden gäller väl inte när man väl står med harry haffa efter vägkanten![]()
Låter ju som om det stämmer, allt är ju tolkningsbart och det låter som en normal polistolkning helt klart.SENSEI skrev:Vi diskuterade detta med en bumse vid sveavägen i sommras.
Han hävdade i kort samanfattning att lagen säger att du ska framföra ditt fordon på säkrast möjliga sätt.
Det spelade enligt honom inte någon roll om du var universums säkraste slangare så framför du inte ditt fordon på säkrast möjliga sätt.
För även om du kan göra vad du vill på bakhjulet så har du bättre kontroll på två hjul...
Hm, undra vad som sägs om man slangar upp på en trotoarkant eller någon annan kant dåSENSEI skrev:För även om du kan göra vad du vill på bakhjulet så har du bättre kontroll på två hjul...
Då är det nog så att om du slangar upp den 10cm för att komma upp på en kant eller motsv. så är det nog ok då...OlleR skrev:Hm, undra vad som sägs om man slangar upp på en trotoarkant eller någon annan kant dåJag känner mig säkrare att göra så!
![]()
Sugar skrev:Jo..Är rätt säker på att det nyligen blivit förbjudet att köra utan..
Hultan skrev:Mycket intressant, det där skulle man haft på papper eller band.. dock så är det väl upp till länsman att bedöma vårdslöshet igentligen, och då efter hans eget tycke, innon´m vissa ramar då givetvis... Eller hur är det igentligen..
Santo skrev:Det måste vara jävligt nyligen i så fall för när jag blev stoppad senast sa de inte något om det... men jag tror inte att det blivit lag på det.
freddexwing skrev:Har du något fakta i fallet?
Sist jag besiktigade (-04) var det helt okej...
Skicklighet i trafik då, kan man inte få en medalj iställetAleX skrev:vårdslöshet i trafik..
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|