wheelies...

sturemannen

Sturemannen (utan hoj tråkigt nog)
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gsxr600 -98
Tjena... Hur gör man wheelies lättast å bäst :confused: ...har gixxer 600 -98...jag trycker ner bromsen lagom hårt i 50 km/t sen kopplar jag släpper med ett ryck + massa gas... men får bara upp den lite grann :mad: ... finns det bättre sätt...?

sturemannen skrev:
Tjena... Hur gör man wheelies lättast å bäst :confused: ...har gixxer 600 -98...jag trycker ner bromsen lagom hårt i 50 km/t sen kopplar jag släpper med ett ryck + massa gas... men får bara upp den lite grann :mad: ... finns det bättre sätt...?

Låt bli bromsen!

Du måste ha lite känsla...
Det finns inget rätt eller fel...

sturemannen skrev:

sturemannen skrev:

Om du sänker farten ännu mer från 50 knyck (pga bromsningen) har du för låg fart för en 600 att dra upp den på gasen tror jag.
Prova att lägga dig i 60-65 km/h, ge ett lätt nedåttryck på styret så att framdämpen dippar lite för att sedan ge full gas. Men om du är ovan var beredd med fotbromsen när du ser gubben i månen :D

sturemannen skrev:

Jag har en Honda CBR 600 -99, jag gör som så att jag drar upp den i varv på ettan runt 7000 varv, där släpper jag gasen en liten liten stund för att sedan dra på den igen, så fort den höjt sig tillräckligt mycket i med nästa växel :yoparty :yoparty

Det där är en hoj du verkligen måste slita upp.. så slit mer. Jag har iofs gjort highchairs på en 98ans Gixxer och det funkade ju när jag använde en massa koppling. Fast den hojen var oxå drevad litegrann.

5000-7000 varv på ettans växel släpp av lite och dra på igen. Så kommer den upp hur lätt som helst.
Du får bara träna lite sedan går det enkelt.
Kom ner till Helsingborg till våren så skall jag hjälpa dig. Inte för jag är någon stunt guru, men jag hjälper gärna till.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti