Wheelies, Stoppies, Stunts...

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Hej!!

Håller på att göra ett arbete i skolan om Mc-stunts.
Inledelsevis om Wheelies och stoppies.
Och förklaring på hur man gör dessa, hur man ska bete sig när man ska lära sig.

Har ni några tips på vad man mer skulle kunna ta med och fylla ut med?

Tjena

Börja med at kolla/fråga i "stuntliv" tråden, jag tror det meste står där redan. Annars kolla www.r1-forum.com dom jänkare gör tydligen inget annaet än stunta med deres hojar :D

Jag hittade en gång en svensk Gixxersida.. som hade en ganska bra sida om hur man lyfte fram o bakhjul.. har inte en aning om var jag hittade den bara.. nån annan som kanske känner igen den??

Jag har också sett den där gixxer sidan där stod ganska lungt och metodiskt... men annars har ju bike gjort wheelieskolan,stopieskolan och burnskolan... wheelie skolan vet jag inte i vilket nummer det var men stopieskolan är i den senaste och burnskolan i nästa bike...

Skulle jag försöka göra som det står i Bike´s wheelieskola hade jag fått äta grus!

TomK skrev:
Vad skrev de där då ?

Att man kan komprimera gaffeln genom att svänga, då skulle det gå lättare att få upp den på bakhjulet :confused:

Jag kommer inte riktigt ihåg för det va länge sen jag läste det, men jag kommer iallafall ihåg att det verkade livsfarligt.

Rigge skrev:
Att man kan komprimera gaffeln genom att svänga, då skulle det gå lättare att få upp den på bakhjulet :confused:

Jag kommer inte riktigt ihåg för det va länge sen jag läste det, men jag kommer iallafall ihåg att det verkade livsfarligt.

Ja det stod att är man riktigt van kan man göra så, det stod att det kanske inte var något för någon annan än typ rossi och grabbarna heller...
Därimot stod det något om att använda bromsen för det ända målet, vilket sune andersson påstod var helt meningslöst men jag vet inte jag kan inte sånt där...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti