Wheeliesällskap

Stäng den här jävla tråden! Uiiilllaaa är farligt och ansvarslöst :FU

Tips i all välmening.

Gränsen mellan att åka bakhjul och simma på asfalten är hårfin,det brukar ett överslag eller tre innan man blir duktig,speciellt om man skall upp till balanspunkten.

Teknik och timing är det enda det handlar om,att lära sig det på en K7 känns både farligt och dyrt.

Men jag kommer gärna och kollar :tungan

Tips i all välmening.

Gränsen mellan att åka bakhjul och simma på asfalten är hårfin,det brukar ett överslag eller tre innan man blir duktig,speciellt om man skall upp till balanspunkten.

Teknik och timing är det enda det handlar om,att lära sig det på en K7 känns både farligt och dyrt.

Men jag kommer gärna och kollar :tungan

Mjo, tänkt samma tanke själv. Därför jag också snackade om att testa/börja/lära på vanlig cykel, men känns också lite dumt. Hade jag inte behövt fixa lägenhet i Oslo om några veckor och därmed kräva ett hål i plånboken, så hade jag kunnat tänka mig att gå och köpa en billig hoj att träna på, men får väl ta det extra försiktigt i början istället.

bort med håret har jag ju sagt...

Så klart :tungan

Du kan få öva med mig, jag är grym :rolleyes:

... men du kan få öva med mig om du vill :)

När ska vi öva då? :tuttar :)

Last edited:
Jag är också på.... har för mig att angeredskrossen kändes lite kort de sissta förra året men nu är man ju väldigt ringrostig så behövs definitivt tränas.... :tummenupp

Och krill@n... vi skall nog lyckas få upp din hynda på bakhjulet med:pannkyss

Sedan spelar de inte så stor roll vilken hoj man har bara man börjar i rätt tackt och stegrar högre och högre.... kan ju inte tro att man sakll bli någon ostkung direkt man börjar öva....... övning ger färdighet.

Hur många timmar har vi motardåkare lagt uppe på krossen och på andra raka tillplattade asfaltsytor de senaste åren??:D

Hade d inte varit för att man jobbar kvällsskift nästa vecka så hade man
hakat på.Hatar verkligen kvällspassen:mad: :huvet

Nästa vecka ska vi ut till A-krossen o öva :tummenupp
Ingen dag bestämt ännu, får se hur vädret blir.

Ska smiska Mögel, så att TT fungerar då, har nämligen blivit lovad (tvingad) att lära mig jag med.....:rolleyes: Så om vi får i gång den o ni står ut med lite girly skrik, så e nog vi på med....

Ska smiska Mögel, så att TT fungerar då, har nämligen blivit lovad (tvingad) att lära mig jag med.....:rolleyes: Så om vi får i gång den o ni står ut med lite girly skrik, så e nog vi på med....

:yoparty

verkar som om vi blir ett gäng :)
Hoppas på bra väder nästa vecka då!

Nu är allt bokat o klart, så på lördag körs det upp till Sthlm för att hämta min nya pärla :D

:yoparty

verkar som om vi blir ett gäng :)
Hoppas på bra väder nästa vecka då!

Nu är allt bokat o klart, så på lördag körs det upp till Sthlm för att hämta min nya pärla :D

Jag ska nog hålla mig Låååångt i från alla andra kan jag tro.. hmm...:näsblod

Oroa dig inte, jag ska ju vara med :D Så blir jag som får stå för de girliga skriken och köra på kanten utan att vara ivägen :) :tungan

Så nivån är satt, så bara för er andra att ösa på :D

Hahahhaah, du kanske tom vinner i "tjejigaste" skriket hehehheh! Hoppas då att vi får i gång TT´n, för min pärla håller INTE på med sånna saker, hon e för gammal o fin i kanten för sådana tokigheter, hälsar hon =)

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026