Wheeliemaskin

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Den ska va som en bromsbänk ungefär, och slår av automatiskt när hojen går över 90 grader. Sån skulle man ha i garaget så kan man wheela hela vintern! :yoparty :yoparty
 

Bifogat

  • post-9-1076392952.jpg
    post-9-1076392952.jpg
    77.6 KB · Visningar: 855
hehe, kanske något för en själv som är värdelös på att åka på bakhjulet :D
 
Eller för en som inte ens vågar.....:)
Men lika glad är jag för det.=)
 
Klart skön grej!!! :tummenupp
Vore ju klockrent att ha och öva under vintersäsongen!
 
Grym!! Men hur funkar den? Ser ut som att hojen bara kan röra sig upp och ner. Vilket bör göra det rätt orealistiskt...

Med en sån där kan man dra in ohygligt med slantar på en hojträff :yoparty
 
En så´n och en vindtunnel att öva headdown i sen behöver man aldrig gå ut! :tummenupp
 
Ylle skrev:
Grym!! Men hur funkar den? Ser ut som att hojen bara kan röra sig upp och ner. Vilket bör göra det rätt orealistiskt...

Med en sån där kan man dra in ohygligt med slantar på en hojträff :yoparty

Ja det stog att den inte kunde röra sig i sidled, men det skulle va skitskoj att prova.
 
Det finns en annan grej som man kan montera på hojen om man vill träna wheelies utan att riskera att slå över.
Den består av ett spröt som sitter på swingen och släpar i marken, om hojen lutas för mycket bakåt så slår en brytare kopplad till sprötet av tändningen på ett par av cylindrarna tror jag.
 
Micke_Lindstrom skrev:
Det finns en annan grej som man kan montera på hojen om man vill träna wheelies utan att riskera att slå över.
Den består av ett spröt som sitter på swingen och släpar i marken, om hojen lutas för mycket bakåt så slår en brytare kopplad till sprötet av tändningen på ett par av cylindrarna tror jag.

Ja det verkar ju inte klokt. Den här ser ju säkrare ut, man behöver inte så mycket plats och det behöver inte vara sommar.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top