Wheelie tips & trix mottages!!

Passe

passe
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Fireblade cbr 954 -02
Hej!
Jag är en nybliven supermotard ägare som håller på att lära mig den ädla konsten att köra på bak-hjulet!! Det går väl inge vidare så är det någon som vill dela med sig lite tips och trixs hur man bör göra!! Jag har en KTM620 motard med utväxling 16/40, skall jag ändra utväxling??

Den funkar bra med den utväxlingen till ditt ändamål.
Lär dig först att hitta balanspunkten, kanske genom att koppla upp den på 2:an och experimentera lite eller genom att gasa upp den, vilket jag tycker är enklast i början. Därefter lär du dig växla på baken :tummenupp
Och du, det är långt kvar till överslag när du tror det är nära, men packa en ryggsäck full med mjuka saker så känns det inte lika mycket när du väl slår över :)

Dee_cati skrev:
[B´]Och du, det är långt kvar till överslag när du tror det är nära, men packa en ryggsäck full med mjuka saker så känns det inte lika mycket när du väl slår över :) [/B]

Vi ser att det är långt kvar på din avatar Dee_cati!
:crash

Nä, skämt å sido.
det enda riktigt vettiga tippset jag har är att bara prova dig fram. kanske att någon som är bättre kan ge dig tipps. videokamera brukar avslöja de flesta felen man gör som en smäll på käften så då är det bara ut å ändra på det som du såg dig själv fega på!

:tummenupp

devetdu skrev:
Vi ser att det är långt kvar på din avatar Dee_cati!
:crash

Nä, skämt å sido.
det enda riktigt vettiga tippset jag har är att bara prova dig fram. kanske att någon som är bättre kan ge dig tipps. videokamera brukar avslöja de flesta felen man gör som en smäll på käften så då är det bara ut å ändra på det som du såg dig själv fega på!

:tummenupp

Hehe, det där förtjänade jag :) Men jag kan iaf bortförklara det hela med att det där var samma dag som jag köpte hojen och att jag var ovan med den :rolleyes: Men bara för det har jag ju inte blivit bättre :crash

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard