Wheelie-skola

VH race team

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
KTM Duke -04
Ni har säkert sett den här frågan tusen gånger men jag sökte och hittade inga aktuella trådar i ämnet. Jag vill verkligen lära mig köra på bakhjulet vet nån om det finns det någon wheelie skola nu i höst? eller nån som kan ses nån dag och lära en nybörjare å wheela?? Kan pröjsa såklart. Snälla hjälp! har en gsxr1000 streetfighter...
77Calle

Hej
Har en gixxer 1000 k5.
Kör i 1:an, luta dig inte fram och gasa sakta upp farten.
När det börjar låta som om du redan borde ha växlat, ger du gasen ett litet ryck och du kommer upp på bakhjulet :yoparty

Lycka till.

och tycker du att det är läskigt att gasa upp den (vilket jag tycker, eller ja inte läskigt, men jag har mer kontroll med kopplingen) så ligger du på tvåan i runt 80-85 (du kan säkert ligga i lägra hastighet eftersom du har fajjter), sen gasa på o dutta till med kopplingen och hojen kommer upp fint.

men det allra bästa tipset är att du tar de tips du fått här, sen bara ut o lajja o öva för att få en egen uppfattning om vad som händer och inte.

Fattar inte att jag gasade upp innan. Att använda kopplingen är så mycket säkrare och bekvämare för min del. Jag körde raksträckor och provade dutta kopplingen med lite gas. Efterhand lär du dig hur mycket av båda du ska ge.
Ut, kör och kvadda/lär dig :)

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back