Wheelie på gammal hoj?

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Är det någon som vet om en gammal honda vfr 750 från -89 är lämplig, det är inte så att framdäcket sticker iväg bara för att man gasar full precis... :confused: Känns som att den kan vara lite för framtung. Någon som har erfarenhet om detta?

/Thelinski

Allt går väl på slangen med mycket vilja å våld! :) Fast det kanske inte är den hojen som ploppar upp i huvet när man tänker stunthoj...
Men tänker du träna på den så är det väl bara att dreva om den å prova sig fram?

Tja, allt går med vilja, våld och vaselin...

Vilja, det har du.
Våld, rycka i styret och våldföra sig på materialet.
Vaselin, på sadeln så du glider tillräckligt långt bak.

Skämt åsido, jag har sett bilder på wheelande cb750 från sent 70 tal, så nog fan går det, men man måste beundra dom som poppade framhjulet med så lite effekt och så tunga hojar.

Kolla i min profil, den VFR:en är från 1986. Det var inga större problem på 2:ans växel, och med lite planerande gick även 3:an att gunga upp. Det största problemet upplever jag vara stabiliteten, hojaset är så svampigt att den gärna vill svänga åt sidan då man ger fullt, och därmed komma upp snett på slangen..

GuW skrev:
Skämt åsido, jag har sett bilder på wheelande cb750 från sent 70 tal, så nog fan går det, men man måste beundra dom som poppade framhjulet med så lite effekt och så tunga hojar.

Goldwing.jpg

:fakta

goodspeed skrev:
Fixar framgaffel o styrkrona nedslaget?

GL 1500 är riktigt jobbig att ta ner igen, smäller rejält och det känns som man ska tappa varenda plomb. Koppling tar mkt stryk!

Med GL1800 går det lättare, man tar upp den på ettan(gasa som en galning sen ryck i styret som hulken), petar i tvåan(rör inte koppling :)) när hojen sen kommer upp i fart faller den mjukt ner av sig själv, oftas! Har bara bytt packningarna i framgaffeln tre ggr :hihi .

Warp skrev:
GL 1500 är riktigt jobbig att ta ner igen, smäller rejält och det känns som man ska tappa varenda plomb. Koppling tar mkt stryk!

Med GL1800 går det lättare, man tar upp den på ettan(gasa som en galning sen ryck i styret som hulken), petar i tvåan(rör inte koppling :)) när hojen sen kommer upp i fart faller den mjukt ner av sig själv, oftas! Har bara bytt packningarna i framgaffeln tre ggr :hihi .

Ett halvt ton skrot i packväskorna borde ju underlätta en hel del också :hihi

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...