Wheelie med min r6:a....

HanDenDär skrev:
Gör som jag gjorde då det begav sig:
Jag vågade inte riktigt lära mig göra wheelies så jag bromsade upp på framhjulet istället :rolleyes:
Kändes säkrare.
Jag tror nog i princip alla som kan göra stoppies/wheelies kan intyga att det är säkrare att göra en wheelie än en stoppie ;)

acura: Nu är det ju lite skillnad mellan motard/sporthoj oxo ;)
 
Faan va de é mycke trådar om hjulning!! Iofs kan jag förstå det, det ser ganska jysst ut när någon slangar!! Hade en 600 ZX6:a tidigare tills jag insåg att man behövde en ZX9:a. Skillnaden var ganska påtaglig. Bara att vrida på rullen så blir man luftburen! Känns så jävla skönt när man krafthjular på tvåan bara att hålla stumt.

Så mao byt upp dej!!
JB
 
OlleR6 skrev:
Jag tror nog i princip alla som kan göra stoppies/wheelies kan intyga att det är säkrare att göra en wheelie än en stoppie ;)

Eller hur? Vad röker du? :D

Jas-95 skrev:
Faan va de é mycke trådar om hjulning!! Iofs kan jag förstå det, det ser ganska jysst ut när någon slangar!! Hade en 600 ZX6:a tidigare tills jag insåg att man behövde en ZX9:a. Skillnaden var ganska påtaglig. Bara att vrida på rullen så blir man luftburen! Känns så jävla skönt när man krafthjular på tvåan bara att hålla stumt.

Så mao byt upp dej!!
JB

Ska du sälja eller? Det går alldeles utmärkt med en 600, om man kan.
 
Rigge skrev:
Eller hur? Vad röker du? :D



Ska du sälja eller? Det går alldeles utmärkt med en 600, om man kan.

Jag röker gummi, och jag menar för en nybörjare? Eller har jag fel nu som vanligt?
(förklaring: lätt att nypa för hårt när man blir frustrerad, lätt att hjulet låser sig pga dålig däckvärme/dåligt underlag och det kan vara svårt om man har mjuk dämpning fram att känna att den rest på sig - å man trycker mer, samt att de e svårare att rädda sig ifall det går överstyr)
 
Last edited:
Itacha75 skrev:
Du är för feg, jag får upp min lilla 125:a

Lite skillnad och wheela med en DT 125:a och en sporthoj !

Jag kan slanga sittande, stående, med fötterna hängade frammåt m.m på min KTM utan problem men det är aningen svårare med sporthoj.
:7peta
 
R6 går att plocka upp på trean också... en av de bästa wheeliehojar(sporthoj) jag kört, det går att åka riktigt långt med den...
 
Tycker också det är lättare att wheela än att göra stoppies. Kommer man får långt upp på en stoppie är det kört! Går liksom inte gasa med framhjulet. Kommer man för längt upp på en wheelie kan man ju alltid slå av på gasen eller bromsa.
 
har hört något rykte om att ducce inte ska vara bra att slanga med pga. placering av oljan? hade inga problem att leka med min enduro på ett hjul men känns lite obehagligt då jag försökt med min halvförsäkrade ducce. någon som trivs på 1 hjul med sin 900SS ?
 
frekke skrev:
har hört något rykte om att ducce inte ska vara bra att slanga med pga. placering av oljan? hade inga problem att leka med min enduro på ett hjul men känns lite obehagligt då jag försökt med min halvförsäkrade ducce. någon som trivs på 1 hjul med sin 900SS ?

Problemet uppstår när man kör lååångt på bakhjulet då blir luftburken oljig pga att vevhusvent. leds dit.
 
Tysken skrev:
Jaha, det är därför ni håller igen så mycket på slingerbulten :lol

Ska vi göra en deal?

Om du lyckas hoppa över det krönet jag och Mattias gör en Powerwheelie över så får du min hoj. Misslyckas du så får jag din. (Jag förutsätter att din hoj har en torrvikt på minst 172kg)

Nä förexten... jag kommer inte vilja ha den för det kommer bara vara skrot av den om du mot förmodan lyckas......

P.s Försök inte ens..., jag kommer bara att få skuldkänslor för din död d.s
 
Jag har wheelat ut ur depån på Falken en gång med min 125:a, fast det kändes hemskt så jag släppte ner den igen.
 
RoLLER skrev:
Ska vi göra en deal?

Om du lyckas hoppa över det krönet jag och Mattias gör en Powerwheelie över så får du min hoj. Misslyckas du så får jag din. (Jag förutsätter att din hoj har en torrvikt på minst 172kg)

Nä förexten... jag kommer inte vilja ha den för det kommer bara vara skrot av den om du mot förmodan lyckas......

P.s Försök inte ens..., jag kommer bara att få skuldkänslor för din död d.s

Men jag har ju för fan ingen hoj som fungerar! :lol :fyllisar

172 Kilo? :confused: Hey, I`m stuck in the 80`s. Allt under 200 pannor är fegt :yoparty
 
Last edited:
Tysken skrev:
Men jag har ju för fan ingen hoj som fungerar! :lol :fyllisar

Haha... näe lugnt mannen... Det e fan bara bra det. Jag ångrade det där inlägget... barnsligt av mig... Hade du inte quotat hade jag deletat det.....
 
Gasa upp den på 1:an (börja vart du vill, får upp min gamla -99:a bid 6-8krpm nåt sånt)... vid 12-13krpm lätta lite på gasen, crossväxla i 2:an... fortsätt så till 3:an sen 4:an... sen går det foooort...

annars... på 2:an... runt 10-12krpm, tryck in koppling, gasa, släpp koppling och den reser vare sej du vill eller inte :D

//håkan
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top