Wheelie med min r6:a....

jfd

--> Sommar <---
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
R1 Röd/Vit -98 med -00 motor
Vad gör jag för fel, stora problem att få upp min r6:A på ett hjul...

Går det att få upp den på 2:an?

TIPS tack!

Lättar den inte ens lite? I så fall är det förmodligen en psykisk spärr.

Även jag har denna spärr, och den ihop med bara 60 hk gör det hela till en utmaning. :rolleyes:

Sätt dig långt bak. Kör på 1:an. Gasa upp till 9k varv nånting. Släpp av på gasen och sen full patte och ryck i styret och luta dig bakåt så lovar jag att den går upp. :)

/Han som är bäst på att wheela :rolleyes:

*Edit: Läste inte riktigt. :) Du kanske bara ville ha tips om att få upp den på 2:an?

Last edited:
Går jättebra att slå av/på efter 7000 på ettan oxo, tänk på karaktären bara! (lätt att den kommer för fort när du kommer upp i varv)

Tvåan kommer den inte vilja upp om du inte studsar upp den från ettan, eller använder andra fulknep som koppling/gungning

Mago skrev:
Sätt dig långt bak. Kör på 1:an. Gasa upp till 9k varv nånting. Släpp av på gasen och sen full patte och ryck i styret och luta dig bakåt så lovar jag att den går upp. :)

/Han som är bäst på att wheela :rolleyes:
Varför krångla?

OlleR6 skrev:
Går jättebra att slå av/på efter 7000 på ettan oxo, tänk på karaktären bara! (lätt att den kommer för fort när du kommer upp i varv)

Tvåan kommer den inte vilja upp om du inte studsar upp den från ettan, eller använder andra fulknep som koppling/gungning

Ingen koppling då??? Den ska gå upp utan koppling?

Gasa och ryck eller kör i 1 eller 2:an vet inte har inte en sån hoj, kör så den varvar 7tusen ungefär sen in med kopplingen och gasa upp till 12 eller nåt sen släpp kopplingen snabbt samtidigt, den kommer upp då bra, men akta den kan också komma upp jäkligt fort!! håll foten på bromsen!!

jfd skrev:
Vad gör jag för fel, stora problem att få upp min r6:A på ett hjul...

Går det att få upp den på 2:an?

TIPS tack!

2:an är inget provlem sitt långt bak o ryck upp den.. ligg på 10 000 rpm så sticker den upp iluften på 2 röda!..

sunkan skrev:
2:an är inget provlem sitt långt bak o ryck upp den.. ligg på 10 000 rpm så sticker den upp iluften på 2 röda!..

Skönt! Utan koppling i detta fallet oxså?

Av och påslag bör funka på en så pass ny hoj :)

Lär dig köra långt och fint på ettan först, så går det enkelt med resten av växlarna sen.

Gör som jag gjorde då det begav sig:
Jag vågade inte riktigt lära mig göra wheelies så jag bromsade upp på framhjulet istället :rolleyes:
Kändes säkrare.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...