Wheelie me R1?

freding skrev:
Jag syftar inte på wobbel vid slagning, för lider man av det kanske man får låta bli å slanga, wobbel ut ur kurvor på bana heller inte problem, det jag tycker är oroande är när man kör på taskig landsväg man inte kan jättebra och kör ner i kälskott eller liknande samtidigt som man accelererar ur kurva, eller träffar grus-/olje fläck ut ur kurva, När framdäcket inte kan hålla spår pga wobbel kan jag lova att inte bakdäcket vet vart det ska ta vägen heller. så ligger man då på hård acc i 150 i kurva så skiter det sig ganska rejält. Styrdämparen hade inte hindrat reaktionen, men gjort den lite lättare att reda ut.
Nu körde jag oxå onödigt snabbt, kanske så snabbt som ni aldrig gör(jag kanske bara har otur alla gånger, jag brister måhända i omdömme, men ej i skicklighet)... men då behöver inte icke-posörer en retta heller, utan kanske en race-hoj till banan och en varadero till vägen... :7peta
Jag vill bara mena att styrdämparen är en väldigt billig försäkring, trådarna och erfarenhetern här på sporthoj med liknande händelser är många, och många skrotningar.
mvh Fredrik

Obs! styr- och svinglager var kontrollerade utan fel, bra däck(supercorsa) och rätt däcktryck
Jag förstog vad du menade. Men jag tyckte det lät illa för jag har inte upplevt den sååååå orolig. Visst nervös är den som fan, lägger du till en massa skit på vägen skulle till och med en Varadero göra vemsomhelst orolig ju, men R1:ans natur är ju att skrämma slag på föraren. Ingen ifrågasatte din skicklighet som förare heller för den delen...
 
Bollox skrev:
Ingen ifrågasatte din skicklighet som förare heller för den delen...
Det är lugnt, bättre förekomma än förekommas. Vardagslivet med R1 blir bara mycket säkrare med sd. tycker jag.
mvh Fredrik
 
Sätter du ned den i över 200 med bra däck där det är lite dålig asfalt eller dyligt kan det ju bli riktigt otrevligt utan sd.... Blir ju inte bättre sedan heller eftersom man tappar frambromsen :(

KÖP SD
 
Det är skönare att landa en viiili med sd men mycket könare att köra på slangen utan! det är bara att välja var man vil lägga tyngdpungten.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top