Wheelie Machine

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date
hoppas någon har tid och lite pengar över som experimenterar ihop nått här i stockholm. Kostnaden kan ju inte vara så stor och det är ju inte direkt raketforskning heller.

Det enda kruxet är väl att fixa ett bra motstånd på rullen som inte slits. Man kan ju bara fixa en bromsskiva och bromsok men beläggen blir ju varma och slits. Funderade på om man skulle ha någon slags propeller i en vattnebehållere eller liknande.

Några andra bra förslag på motstånd? Vill verkligen testa en sån maskin :yoparty

Den där filmen borda alla som säger att deras R-hojar är för trötta för att gå på bakhjulet se. Det syns ju hur bra som helst hur det går när man inte har känsla för hur mycket och hur snabbt man ska vrida gasen och när man ska rycka.

Rigge skrev:
2631342 Den där filmen borda alla som säger att deras R-hojar är för trötta för att gå på bakhjulet se. Det syns ju hur bra som helst hur det går när man inte har känsla för hur mycket och hur snabbt man ska vrida gasen och när man ska rycka.

Alla kanske inte har ett Familje pizza drev på sin heller

Undrar också vad det är för typ av motstånd på rullarna? Hade man vetat det så skulle man nog kunna snickra ihop något ;)

Varför inte bara hjula på riktigt? :va
Kul att stå helt stilla..(inte).
Då kan man ju lika gärna hjänga upp framhjulet i en vajer i taket på garaget och varva på friläget :P

Last edited:
Hanzzon skrev:
2631503 Såg stort ut på den med

Vad det har för Betydelse, ja det är ju avsevärt mycket lättare att få upp den...

Det bevisar ju hur stor betydelse tekniken har, allt är inte råstyrka.

Det går inte att wheelaaaaa utan pizza drev.. för har man pizza dreeeeev, då kan man stunta....

Ok allihopa, jag såg också att det var större en orginal men inte i närheten av lika stort som den första filmen. Jag har aldrig kört en 954 men jag tror att i 99 fall av 100 går det att få upp den utan pizzadrev även för den som inte är elitslangare.

Det handlar om att våga och att vara beredd på bakbromsen

Back