Von Vettet
Ny medlem
Finns det förslag¨på en lösning till wheelie-lampa på underkåpan samt om någom vet var man kan köpa neonlampor för underredet?? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
MDC butikerna har neon lampor till bilar så dom kanske kan fixa fram en mindre modelVon Vettet skrev:Finns det förslag¨på en lösning till wheelie-lampa på underkåpan samt om någom vet var man kan köpa neonlampor för underredet??![]()
Von Vettet skrev:Finns det förslag¨på en lösning till wheelie-lampa på underkåpan samt om någom vet var man kan köpa neonlampor för underredet??![]()
TokJohan skrev:
Von Vettet skrev:Exakt.....finns det att få med typ orange belysning eller det är bara blått som gäller? och var kan man inhandla detta till vilket pris, och hur kopplar man det?![]()
TokJohan skrev:Jag har kopplat det direkt på batteriet men då lyser det ju hela tiden även om du inte har tändningen på.
Så man får klippa kablarna och sätta dit en strömmbrytare, jag har tänkt att sätta min brytare på styret så man snabbt kan stänga/sätta på det..
Har köpt mitt på http://www.danmobility.se/products.asp?c=178825899&n=517708620 kostade ca 240 spänn med frakt.har inte hittat oranget men det finns väl rött,lila,blått å grönt.
Jag ville ha gult men den har jah inte hittat (någon som gör det så skrik till)
// TOK![]()
Kamikaze kid skrev:Hur fort tänder ljuset???? Tänder det som lysrör eller som en vanlig lampa???
Tänkte om det går att använda som broms ljus!
Ja lagligt är det ju inte men kan ju se ballt ut!
nicke skrev:"neonrören" från danmoblility är inga "neonrör"! :kocko ,,, de e vanliga lysrör med färgad plast över.. men men, lyser ganska så bra för det,
vill du ha äkta neon så får du betala närmare tusenlappen,
såna finns på www.mds.se .....(obs, det är bara neonrören som är till för bilar som är äkta neon där,,, )
![]()
Kamikaze kid skrev:Hur fort tänder ljuset???? Tänder det som lysrör eller som en vanlig lampa???
Tänkte om det går att använda som broms ljus!
Ja lagligt är det ju inte men kan ju se ballt ut!
TokJohan skrev:Ljuset tänder direkt så det fungerar nog som bromsljus.
Skulle kunna bli riktigt grymt fast du får ge fan å bromsa om du har en snut i röven !
// TOK![]()
rougie skrev:Skulle det inte gå att använda neon ljus som är menade för datorer, beror väl kanske på om dom är vattentäta eller inte.![]()
Neon
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti