wheelie KTM

Hur gör NI för att svänga på slangen när det börjar luta åt något håll eller ni märker att ni e på väg mot vägrenen?

Hur gör NI för att svänga på slangen när det börjar luta åt något håll eller ni märker att ni e på väg mot vägrenen?

Ibland räcker det med att vinkla framhjulet vilket faktiskt enligt min åsikt fungerar alldeles utmärkt som roder, men de felsta gånger har jag lutat kroppen åt det håll jag vill komma till!

Ang bakbromsen, jag lärde mig den hårda vägen och efter det tvingade jag mig själv att lära mig använda bakbromsen!

Ibland räcker det med att vinkla framhjulet vilket faktiskt enligt min åsikt fungerar alldeles utmärkt som roder, men de felsta gånger har jag lutat kroppen åt det håll jag vill komma till!
Värt att notera är att ju högre man ligger destå lättare är det att svänga. Det bästa är att ligga bakom ballanspunkten, då svänger det bra mkt mer -----> bakbroms. Det igentligen bästa man kan göra är att byta till annat bakhjul med smalare däck. På min TTR kör jag med originalhjulen och bak sitter det ett 120-däck, kan ta kurvor som jag aldrig skulle klarat med ett motardhjul. :cool:

Sluta läskas Anders! Hade älskat att se din min när alla gamla tanter som handlat på Kullens kom fram till dig när du låg där och lipa, haha! :arsele :pannkyss

Nej till våren blir det fanimej en 660 eller nåt! :yoparty

muhaha... Det skulle du ha sett... Inte alls pinsamt:)

Slog över häromdan... tror iofs inte någon bakbroms hade hjälpt där.. en svacka i vägen som jag inte såg. Men ska iaf börja träna att använda mig av bakbromsen hädanefter :P

bakbroms är nog att föredra ....
Men svårt o andvända tror inte jag kan rädda mig med bakbromsen..
om man lär sig bakbroms kan man dra feta cousters sen ju

när jag växlar ner och släpper upp kopplingen så släpper bakhjulet (BT014), Det _går inte!_ att rulla/putta igång hojen, bakhjulet står still. Behöver jag använda bakbroms ändå :va

Tror jag ska börja öva med bromsen jag med :nurse

Bifogat

• IMG_377311.JPG
    IMG_377311.JPG
    22.2 KB · Visningar: 63
  • IMG_377611.JPG
    IMG_377611.JPG
    25.2 KB · Visningar: 53
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla