Wheelie i 145kmh kan göra ont!

grovt förvånad att kameran höll för den där flygturen..

ser inte ut att vara allt för skönt däremot, han klarade sig förhoppningsvis hyffsat bra ändå :)

usch!!! läbbigt.ska ha mitt skinnställ på när jag ska träna bakhjul

Ser ut att vara en daytona 675 han kör. Borde inte styrdämparn ha hjälpt mer än så?

Undrar om han var sjukvårdare snubben som kom till undsättning,med tanke på hur han började kolla armarna och gick neråt på kroppen.

Var en riktig åktur han fick..

Tänk om han kraschat 100 meter innan. mitt i folkmängen. verkar inte genomtänkt att köra så när det står folk vid sidan. men han lärde sig förhoppningsvis något.

usch!!! läbbigt.ska ha mitt skinnställ på när jag ska träna bakhjul

Skinnstället ger dig mindre skrapsår...

Men det räddar dig inte från att träffa ett träd eller andra hinder när du vurpat, och det är då det slutar riktigt illa. Skinnställ räddar inte liv. Tro inte att du är superman med skinnställ... tycker att alltför många i Sverige tycker det, och kanske därför är det så många som kör med ställ här.

Kör mer med insidan av huvudet istället. Säger inte att ställ inte hjälper alls, det är en bra investering, man skadar sig helt klart mindre... mindre köttsår.

nej
klart ibland kör jag i byxor å jacka bara. men de är om de är mini sväng t gymet alldeles brevid. eller videoaffären typ

:va

. . . orka . . . ( *suck* ) :5sure

"Nä, de e klart: om det bara är 'mini sväng t gymet alldeles brevid.
eller videoaffären typ
' . . . då är det ju riskfritt . . .
"
(not) _ _ _ :kryckor

[ Fakta: dom allra flesta skadorna inträffar vid korta färder utan ordentlig skyddsutrustning ]

P.S. Antar att det är alldeles för jobbigt att jogga till "gymet alldeles bredvid"
- - för det kan väl aldrig va så att det gäller att posera me balla hojen.. :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back