wheelie fråga

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
StreetTriple R -10
Hej alla wheelie kungar!

Fråga till er som kan det där med bakhjulsåkning:
Går det att få upp en 600 på tvåan utan att ha 14000varv och sen koppla? Eller är det ettan som gäller och sen växla när man väl är uppe?

Har inga problem på ettans växel men när man ska byta till tvåan så skiter det sig..

Hej alla wheelie kungar!

Fråga till er som kan det där med bakhjulsåkning:
Går det att få upp en 600 på tvåan utan att ha 14000varv och sen koppla? Eller är det ettan som gäller och sen växla när man väl är uppe?

Har inga problem på ettans växel men när man ska byta till tvåan så skiter det sig..

Fan försöker du snylta till dig hjälp så du ska ha chans att Wheela förbi mig eller?? :tungan

tja!

Jag kopplar upp min cbr 600f från 1988 på 2an...
Den har 85 hästar original och de är nog inte många kvar...den är nog bra mkt tyngre än din hoj också :D
Hastigheten måste ligga mellan 35 och 55 annars är man HEEEELT rökt på mitt gammelsunk....

Kan du inte växla på slangen så växlar du antingen för tidigt eller ligger för lågt...

Sååååå kan du inte få upp en 636a så är det knappast hojen som är för klen :pannkyss
ut och öva med dig!

Last edited:
Det är inga problem med en 636a ! Polaren (Timon här på SH) plockar upp sin 636: på 2:an utan ansträngning på både låga och höga varv ! Sedan är det bara att växla vidare. :tummenupp

Tja!

Jag får upp min 636 på 3an men får slita lita då. annars brukar jag koppla upp min på 2ans växel ligger runt 6000varv då kommer den fint. bara petar till kopplingen lite fint och gasar till sedan och är med på gasen o reglerar. sedan balanserar upp den o i med 3an sen 4an,5an.

Tja!

Jag får upp min 636 på 3an men får slita lita då. annars brukar jag koppla upp min på 2ans växel ligger runt 6000varv då kommer den fint. bara petar till kopplingen lite fint och gasar till sedan och är med på gasen o reglerar. sedan balanserar upp den o i med 3an sen 4an,5an.

Där ser man...
Det är som med allt annat, vet man hur man ska göra så är det inte så svårt.
Får göra som superbee sa: Ut och träna helt enkelt!
Och ja, jag ligger för lågt när jag väl får upp den, rädd för att slå över.
Jävla mentalspärrar :huvet

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...