Wheelie Ducati 916??

Ducce Pedro

RedDanger
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Ducati 916bp
Hej pojkar och flickor..
Jag har en Ducati 916 och den är rena rama drömmen.
Jag inhandlade den för några veckor sedan. Tidigare har jag haft en Suzuki RF och den gick inte att få upp på bakhjulet.
Men det gör det med denna hojj. Men nu är fallet att jag bara får upp den okontrollerat, jag vill höra med er om hur man får upp hojjen kontrollerat??
(så att det inte går käpp rätt åt ****)

Hej pojkar och flickor..
Jag har en Ducati 916 och den är rena rama drömmen.
Jag inhandlade den för några veckor sedan. Tidigare har jag haft en Suzuki RF och den gick inte att få upp på bakhjulet.
Men det gör det med denna hojj. Men nu är fallet att jag bara får upp den okontrollerat, jag vill höra med er om hur man får upp hojjen kontrollerat??
(så att det inte går käpp rätt åt ****)

Inte helt ovanligt att man får upp den okontollerat, kan hända vid de mest olämpliga tillfällen

Finns många trådar och filmer om hur man ska gå tillväga, har själv precis börjat träna lite och jag kör rätt långsamt på ettan börjar acca och duttar lite på kopplingen så kommer den fint. Se bara till att ha foten på bakbromsen om du kommer för högt.

Hur gör du idag?

Last edited:
Pratar vi powerwheelie?

Finns hur som helst en lång tråd om hur du får upp den med kopplingen, o ev fördelar mot powerwheelie! Vilket av dem menar du? Ps, ska se om jag inte hittar tråden till dig!

O Grattis till den kanske snyggaste hojen,,, ev snyggare än min, har inte bestämt mig! En klassiker är den iaf! Ducceklubben?

nej jag försöker att testa lite både ock, men jag måste nog försöka att lära mig att hantera kopplingen ordentligt.
Ducceklubben är jag på intågande i!

Bara köra på!

Vet inte om den är lätt att få upp utan koppling, 848 är det iaf. Märkte det på förra streetkvällen på Barkarby. Första trevande försöken för mig o den lättade på ettan o tvåan. Inte högt, men lagom för att bygga lite självförtroende!

Välkommen till Ducceklubben, när du väl hittar dit! Vad körde du innan?

nej jag försöker att testa lite både ock, men jag måste nog försöka att lära mig att hantera kopplingen ordentligt.
Ducceklubben är jag på intågande i!

Tänk att du ska trycka ner framgaffeln istället för att rycka i styret, du lägger t.ex i 2:an gasar upp till rätt varvtal - släpp gasen - ge gas igen samtidigt som du trycker till gaffeln - då bör den komma upp:tummenupp Ett fel som jag gjorde innan var att man fick upp hojen för snabbt och då släppte man igen för att inte man vill slå över och då sänker man den istället. Det är bättre att få upp hojen mer långsamt och när man har rätt höjd justerar med gasen, lättare sagt än gjort så klart:)

Back