wheelie bar utan svets?

appelvikaren

Small but powerfull!
Gick med
11 Dec 2005
Hoj
DR350s, Rd125 , Ten7 & 14a
tjenare folks! har lite planer på en wheelie bar till sommaren kanske men har tyvär inte tillgång till svets :3freak så jag undrar lite om man skulle kunna fixa ihop en wheelie bar utan svets?

MVH jonathan

Last edited:
appelvikaren skrev:
tjenare folks! har lite planer på en wheelie bar till sommaren kanske men har tyvär inte tillgång till svets :3freak så jag undrar lite om man skulle kunna fixa ihop en wheelie bar utan svets?

MVH christer / jonathan

Kan du bocka lämpliga metallbitar, skära med rondell osv så ska det nog inte vara några problem, det är ju bara att skriva ihop allt istället! Eller så ber du nån som har svets att göra det åt dig! :)

ska den sitta på din 125 :rolleyes:
inte en 12 o clock du mena då?

appelvikaren skrev:

MVH jonathan

Fråga nån här på Sporthoj om de bor i Västerås och kan tänkas låna ut en svetsloppa eller två.

appelvikaren skrev:
har en 14a samma ram å så iaf :gnissla

////jonathan

Okej.. Vet inte riktigt hur en sån ser ut, Men ser den ut som min, Så har du ju två hål in i ramen som du skulle kunna använda, Bygg en 12 o clock bar med två pinnar som du sen sticker in i hålen och borra hål igenom ramen och så klart pinnarna sen sätter du dit skruvar som håller fast den!!! :) Det kanske skulle funka!!

Bifogat

• 7.JPG
    7.JPG
    66.6 KB · Visningar: 152
jepp min ram ser precis ut så där
hade tänkt så där med pinnar i ramen sen borra och skruva som du sa :)

men sen :confused:

MVH Jonathan

aja efter man satt dom därpinnarna vad skulle man kunna använda då till själva 12 ó clock grejen. Det var så jag menade :tummenupp

MVH Jonathan

I med rören, bulta fast, å sen lägger du ett vinkeljärn i ändan på rören, bultar fast å vips har du en 12 o clock bar! :)
Kolla så längden på rören bli bra bara, så du inte får en 10 o clock bar, eller ännu värre, 14 o clock... :rolleyes: :D

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing