Wheelie´s för dummies på riktigt

Freddola skrev:
2633932 Rakt ska man väll sätta ner den men därimot inte för "klent".
Utan rätt bestämt har jag för mig.

Hur som helst tänker jag inte direkt Hur jag ska sätta ner den utan jag bara gör det. Sitter i ryggmärgen ;)
Vet iaf att när jag satte ner den Riktigt snett fick jag regält styrvobbel och det vart lite läskigt, men ordna sig rätt snabbt.

Vadå? Ska man verkligen ta ner den fort. Inte gasa lite mindre så den går ner mjukt? :va

Är mycket frågvis eftersom jag inte gjort mycket mer än lite powerwheelies när man smygkört 660'n

Ähh, va inte orolig!!

När man drar en wheelie i typ 50 lite lugnt och stilla så kan man sätta ner i lite hur som, det finns helt enkelt inga fel!!

Men det är kanske inte helt fel att låta en motard gå ner lite hårdare än en SH..

Blå R1 skrev:
2633964 Ähh, va inte orolig!!

När man drar en wheelie i typ 50 lite lugnt och stilla så kan man sätta ner i lite hur som, det finns helt enkelt inga fel!!

Men det är kanske inte helt fel att låta en motard gå ner lite hårdare än en SH..

Ok tackar så mycket för alla tips. Får se hur många gånger man får rikta till bakramen och köpa ny plast i sommar :rolleyes:

För slanga ska jag fan lära mig :yoparty

NisseNutz skrev:
2633973 Ok tackar så mycket för alla tips. Får se hur många gånger man får rikta till bakramen och köpa ny plast i sommar :rolleyes:

För slanga ska jag fan lära mig :yoparty
Min förra 660 klarade två kl 0300 utan att behöva riktas, klart det är ju synd att säga att den var rak efter andra..

Plasten är till för att man inte ska slipa på viktiga grejor..
(okej, min 660 var lite risig när jag köpte den o därför kan jag vara lite kaxig nu men den nya är man lite mer rädd om.)

Sorry för trådlyftet om ngn nu retar sig!!!

NisseNutz skrev:
2633601 Men hur blir det när man gjort en wheelie i typ 100blås och sätter ner hojen. Kommer det inte ta sjukt lång tid att få rullen att stanna igen. Eller hur bromsar ni det?

Typ lika lång tid det tar att motorbromsa en 170 kg´s hoj på asfalt i 100 blås. eller förstår Jag din fråga rätt?

Teo skrev:
2658548 Typ lika lång tid det tar att motorbromsa en 170 kg´s hoj på asfalt i 100 blås. eller förstår Jag din fråga rätt?

Njae, det snackades om en rulle med ett svänghjul på. om det ger motstånd när man axxar lär det fortsätta snurra sjukt länge om det inte finns något mer som bromsar rullen sen än bara motorbromsen.

Blå R1 skrev:
2658525 Min förra 660 klarade två kl 0300 utan att behöva riktas, klart det är ju synd att säga att den var rak efter andra..

Plasten är till för att man inte ska slipa på viktiga grejor..
(okej, min 660 var lite risig när jag köpte den o därför kan jag vara lite kaxig nu men den nya är man lite mer rädd om.)

Sorry för trådlyftet om ngn nu retar sig!!!

Hehe, jag bara ramen går att rikta till så nöjer jag mig med det.

En lustig prisfråga. Ungefär vad kostar en klotning och vad pajar? Alltså om man riktar bakram och skiter i repor och sånt. Vad bara måste bytas?

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...