"wheelbase 1460 mm"

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
"wheelbase 1460 mm", är det distansen mellan båda hjulaxlarna? har inte hojen här och försöker nämligen kolla om hojen kommer få plats på en sjöpall eller inte. har tänkt skicka den med lastbil. eller finns det längre och större pallar?

Pallar är lite veka, det blir svårt o surra fast den där.

ja det är avståndet mellan axlarna så du får lägga till en del eftersom hjul och ev, bakändan sticker ut en liten bit (beroende på hoj)

behöver en pall som är närmare 180-200 ca (oxå beroende på hoj ju) eftersom inget får sticka utanför.
Och ja jag har för mig det finns dubbelpallar men finns säkert nån som kör lastbil på denna sidan som har koll men du kommer antagligen få betala för 2 pallplatser oavsett antar jag.

Last edited:
Pallar är lite veka, det blir svårt o surra fast den där.

mjo jag har tänkt på det men jag har ju hört folk om folk som gjort det. en rejäl och fräsch europall är dock rätt robust.

ja det är avståndet mellan axlarna så du får lägga till en del eftersom hjul och ev, bakändan sticker ut en liten bit (beroende på hoj)

behöver en pall som är närmare 180-200 ca (oxå beroende på hoj ju) eftersom inget får sticka utanför.
Och ja jag har för mig det finns dubbelpallar men finns säkert nån som kör lastbil på denna sidan som har koll men du kommer antagligen få betala för 2 pallplatser oavsett antar jag.

hojen i sig är 2,12 m lång. så det blir väl runt 2 m kanske när styret står snett antar jag.

tanken är att skicka ner två hojar till Stuttgart/Karlsruhe i sommar och sedan flyga ner för att slippa 161 mil trist körning, eller ja 322 mil totalt om man räknar med hemresan med. vet inte vad en dubbelpall är men kanske är något att kolla upp.

finns det några andra alternativ när det gäller att skicka hoj med lastbil?

Last edited:
Dom är inte speciellt stabil när du spänner i brädorna o drar spiken uppåt...

näe sant, :/ Hoppades väl kanske på att det gick att lösa på något sätt. t.ex. med en planka under på något vis.

Där finns transportpallar för MC som dom kommer levererade i från fabrik. Dessa brukar vara bra som grund....

Jag har dubbelpallar hemma. Klart bättre än en EU-pall för det att skicka hojar. Dock lär du behöva två.

jag har ett svar på din pallstorleks fråga..
Föjande mått finns det att tillgå.
Halvpall 60x80 cm
helpall 120x80 cm
dubbelpall 240x160 cm
Den sisnämda är väldigt ovanlig och den är det vädigt få som kan få fram den, används oftast för maskintransporter och dom är skitdyra!

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back