Wheela utan händer?

Backe

Farsa
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Honda motard
Är det någon som har kläm på hur man wheelar utan hålla i styret alternativt släppa handen från gashantaget?
Testade lite idag men hojen trillar ner direkt trots att jag höjt tongången rejält.
Vilket är enklast, sittande eller stående? Blir det lättare om man drevar ner den?

Inte för att jag är någon expert på att slanga men det räcker knappast med att höja tomgången om du ska släppa gasen. Du behöver nog skaffa en semestergas och hitta det ultimata balansläget innan det går.

Last edited:
MrGooFy skrev:
Inte för att jag är någon expert på att slanga men det räcker knappast med att höja tomgången om du ska släppa gasen. Du behöver nog skaffa en semestergas och hitta det ultimata balansläget innan det går.
Tomgången är VRÅLHÖG...
Jag ska träna på saken under kommande helg, återkommer med lägesrapport.

Wheeli med händer.

Det kan ju vara kul att kunna med händer innan jag börjar utan.
Jag lyckas bara än så länge att åka på gasen när jag inte har växlar kvar så dipar cykeln ner.
Hur skall man göra för att åka typ i 70km/h konstant och slippa växla? Och hur länge kan man köra så utan att man måste ta ner cykeln så den får olja igen?

Får jag bara kläm på detta skall jag nog kunna fixa utan händer med inom en månad efter jag kan detta.

Jag utmanar dig gärna om du lär mig.

Re: Wheeli med händer.

Husan skall inte köras mer en 200-300m på slangen om man skall vara riktigt snäll mot motorn me har själv kört 2km utan att nått har pajjat! det är cylinder och kolv som repas i första hand..
men skall du leka med husan så slå i 1dec mer olja i den så blir motorn jätte glad!!

Unitedcolors skrev:
Det kan ju vara kul att kunna med händer innan jag börjar utan.
Jag lyckas bara än så länge att åka på gasen när jag inte har växlar kvar så dipar cykeln ner.
Hur skall man göra för att åka typ i 70km/h konstant och slippa växla? Och hur länge kan man köra så utan att man måste ta ner cykeln så den får olja igen?

Får jag bara kläm på detta skall jag nog kunna fixa utan händer med inom en månad efter jag kan detta.

Jag utmanar dig gärna om du lär mig.

Re: Re: Wheeli med händer.

Mcbudet skrev:
Husan skall inte köras mer en 200-300m på slangen om man skall vara riktigt snäll mot motorn me har själv kört 2km utan att nått har pajjat! det är cylinder och kolv som repas i första hand..
men skall du leka med husan så slå i 1dec mer olja i den så blir motorn jätte glad!!
Kastat kryckorna nu?

2-takt grabbar, 2-takt! ;) Btw, nån som vet hur Yamahs motorer beter sig vid långa slangningar? Jag MÅSTE ha en hoj som pallar bakhjul!

Det hela är mycket enkelt, man gör bara som på bilden här.

Bifogat

• no hander seat stander.jpg
    no hander seat stander.jpg
    65.1 KB · Visningar: 391
Blev tyvärr inte så mycket åka och hittade inget bra ställe att öva på.
I´ll be back...

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...