wheela med en zx6r

Don Quixote skrev:
Ligg vid 7000 varv i stället. Där är du uppe och har ordentligt med effekt. Då räcker det att slå av/på samtidigt som du gungar till ordentligt i styret. And up she comes...

Stå upp och gunga till så kommer den upp redan runt 4000 varv om du gasar till samtidigt.
 
Jag har nyligen börjat få kläm på att få up den på bakhjulet jag gör följande

alt 1
1:ans vxl 6000 varv, slår av gas och snabbt på igen. hojen flyger upp på balansen ( käns obehagligt ) vilket oftast slutar med att jag vrider av rullen och hojen har bara gjort en stegring :(

Alt 2

1:ans vxl 7500-8000 varv, drar full gas nu kommer den lungt och städat upp på balansen (=inte lika obehagligt) drar 1an ut varje gång :)

efter som din hoj matchar min rätt bra om inte bättre ska detta inte vara några problem...
 
Tack för alla svar/tips! :tummenupp

Om bara vädret kunde bli bättre, :huvet
Så att man kan ut & öva/träna igen....
Tror nog att det blir "av & på" taktiken som jag kommer att köra/träna med.
Tycker det känns mer kontrollerat så!

Mvh
//Gumpa
 
Hur många av er har någon gång dragit över balansläget?

Hur många av er har dragit över balansläget och därpå trillat i backen?

Vill gärna ha lite statistiskt material, finns ju en del fina exempel på nätet på hur man INTE ska göra.
 
Börja stillestående. Gasa upp till 7´000 varv och i med kopplingen sen snabbt upp med fötterna och släpp kopplingen fort som fan.
 
jeppz skrev:
Om du har en 636cc så ska det inte va några problem med att gasa upp den... har du den mindre motorn lär du bli tvungen att koppla upp den...

Om man kan uuuuiiila med min (31hk/128kg) lär man kunna göra det med en zx6r också, oavsett om motorn är 600cc eller 636cc ? :va
 
lorkan skrev:
Om man kan uuuuiiila med min (31hk/128kg) lär man kunna göra det med en zx6r också, oavsett om motorn är 600cc eller 636cc ? :va


Det har ingen ifrågasatt, det är HUR som avhandlas i ditt citat.
 
Körde själv zx6r -01 två sesånger..zx6r är rätt så framtung gemfört med andra hojar faktiskt, men dock inte omöjlig att gasa upp.
jag fick till det bra på slutet tyckte jag.
gjorde så att jag körde i 1:ans växel, drog den rätt så bra upp till 8-9 tusen varv(svårt att säga exakt, då man i nte kan stirra sig blind på varvräknaren), sen släppte jag gasen helt lät den motorbromsa ner till 7 tusen varv.framdämparen trycks då ihop en liten bit som du sen har nytta av.
ger sedan fullt spett igen samtidigt som du rycker (när den börgar ge restons, de e ju en relatift seg hoj)....sen ska hojen börga vandra så vacker mot skyarna. (skall tilläggas att det du bör sitta någerlunda rak i ryggen.) åååå träning hjälper, för själva rycket bör komma i rättan tid om man säger.

(attans vad fånigt det känns att sitta & förklara, men men)

hoppas det funkar för dig snart då då :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top