WHAT?? Kan detta stämma??

RoadRunner

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
KTM625SMC
Surfade som vanligtlite nu på kvällskvisten o letade efter en R1:a som jag är "lite" sugen på....
Och gled in på den här länken: http://burnout.to/motoland/

Till min stora förvåning hittade jag hojar i alla märken o modeller ni kan tänka er till rena vrak priser R1:a -05 för dryga 56k inklusive frakt!?! :va
Nån som vet vad detta är och om det kan va ett super deal att beställa?? Mina varningsklockor ringer men va fan jag vet ju inte vad hojarna har för prisbild i england (där företaget håller hus). Är det problem att importera därifrån?

Ha det bra alla hojlirare!

Har man en Fazer på bilden till YFZ-R1 länken så undrar man.

Dessutom ser det ut som en 12-åring har kodat hemsidan 1997.

Kahobe skrev:
Absolut!!!
Kollade en typ, inte ens halva svenska priset. :va
Fullkomligt omöjlig prisbild..
Någon som åtar sig att vara "intresserad" så vi får se betalningsvillkoren??

Done......

meddelar efter tagen kontakt...

:machinegu

Jag ska säga att jag kommer och hämtar hojen i helgen... då brukar bluffarna börja skruva på sig... de vill skicka hojen ... o de vill ha förskott oftast,...

ska bli kul det här... :hihi

About us är endast "kunders" olika tackbrev 4st?
Contact us är endast mail. Ingenstans hittar man ett telefon nr eller adress eller kontakt person. Mailen dom hänvisar till är moto_land@yahoo.co.uk.
Om man har en butik så bör man nog inte vara så hemlig, man bör kanske ha en "riktig" mailadress och borde kanske inte gömma sig från kunden genom att inte lämna telefon nr eller adress.

Skicka ett mail och be och få adressen till deras butik som dom har så fina bilder ifrån. För du tänkte ju passa på och handla dej en ny hoj när du endå ska hälsa på din kusin som bor i London.

en ny R1 koster 9399 pounds i england, en god del mer enn 56.000 SEK...

56K är ett bra pris :) Jag blir inte heller klok på det här. Har letat hoj från 2004 i vinter, främst på automarkt.de. Där finns det två prisnivåer. Den ena ligger på 100 000:- och den andra på 50 000:-. Den billigare tycks vara USA-import och något annat skummt, frågan är bara vad? Dålig humor eller ett fynd :va ? Som jag förstått saken kan det vara lite (jävligt) svårt att importera hoj från tredje land nyare än ca halvårsskiftet 2003 men det blir det nog ändring på framöver.

Snälla...

Vrak2005 skrev:
56K är ett bra pris :) Jag blir inte heller klok på det här. Har letat hoj från 2004 i vinter, främst på automarkt.de. Där finns det två prisnivåer. Den ena ligger på 100 000:- och den andra på 50 000:-. Den billigare tycks vara USA-import och något annat skummt, frågan är bara vad? Dålig humor eller ett fynd :va ? Som jag förstått saken kan det vara lite (jävligt) svårt att importera hoj från tredje land nyare än ca halvårsskiftet 2003 men det blir det nog ändring på framöver.
Har du inte förstått att detta är en helt vanlig scam???
ALLTID tredje land inblandat vid dessa tillfällen. Köparen i ett, säljaren i ett annat och hojen i ett tredje..
Strunta i det här nu!
Ett extremexempel från sidan: En GW 1800 kostar i SE 249 000, dom vill sälja sina för 110 000. Anser du prisskillnaden rimlig??
Gå gärna vidare och "gör ett fynd", det enda som händer är att pengar byter ägare, i riktning FRÅN dig och du blir utan hoj..

Kahobe skrev:
Har du inte förstått att detta är en helt vanlig scam???
ALLTID tredje land inblandat vid dessa tillfällen. Köparen i ett, säljaren i ett annat och hojen i ett tredje..
Strunta i det här nu!
Ett extremexempel från sidan: En GW 1800 kostar i SE 249 000, dom vill sälja sina för 110 000. Anser du prisskillnaden rimlig??
Gå gärna vidare och "gör ett fynd", det enda som händer är att pengar byter ägare, i riktning FRÅN dig och du blir utan hoj..

Kolla in listpriset på ny R1 i USA och jämför det med svenska priset! Definitionen på rimligt får nu ett helt annat perspektiv. Jo då, just det här fallet är nog mest :huvet :huvet

Men HELVETE!! Hur många sådana här trådar finns det inte på SH? Låter det för bra för att vara sant så är det inte sant.

sgtpepper skrev:
Men HELVETE!! Hur många sådana här trådar finns det inte på SH? Låter det för bra för att vara sant så är det inte sant.
Nej nej nej.... "skit är skit, oavsett vad det kostar." :hihi

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!