Video Wermland Motovlogger

• Thread starter Thread starter Tjita1
  • Start date Start date

Tjita1

Guest
Hej!
Jag har börjat motovlogga med första avsnittet idag. Kanska torrt, men ni får följa med på lite bakvägar norr om Karlstad iallafall..

Några påhopp vill jag inte veta av, men konstruktiv kritik och kommentarer tar jag gärna emot, både om körningen och om utförandet av vloggen. Jag är nybörjare på båda, och jag vill lika bra som proffsen, shoot!

Här är länken till första avsnittet!
http://youtu.be/mx7gv7qkILg

såg filmen den var bra :tummenupp

Jag gillar detta då det förmedlar en liten bild av vad en motorcyklist gör dvs att man kör motorcykel :). Men den förmedlar även det andra en motorcyklist gör (eller iaf vissa) dvs att man funderar mycket för sig i själv hjälmen. Det är något som även görs som bilist men inte alls på samma sätt. Att få dessa tankar inspelade är rätt kul mest för att se om man tänker på samma saker.

Jag ger dig tummen upp men har dock lite problem att se fortsättningen på denna blogg. Vad är din tanke med det hela och hur ska du fortsätta? ser jag till mig själv så kan jag inte se mig tittandes på samma vägar dvs att jag är inte direkt intresserad av att bara titta på karlstads omgivning. Tanken med en blogg är iofs att förmedla något vilket du gör på sitt sätt. Jag utgår lite från att du inte tänkt köra omkring på polcirkeln eller testa olika motorcyklar utan att du tänkt göra din blogg på din motorcykel på dina vägar.

Så min fråga är mest vad du hade tänkt att fortsätta med och hur du skall utveckla detta till något man kan tänka sig att kolla på igen? Känns inte riktigt som att du ska köra omkring och prata politik eller varför bensinen är så dyr. Det jag menar är att det finns motorbloggar där man testar olika fordon, modebloggar där man diskuterar kläder, hundbloggar osv osv osv...vad har din blogg för syfte?

Annars tycker jag det var bra filmat, rätt roliga vägar dock utan direkt "actionkörning" (vilket iofs inte är ditt budskap) och ljudet var mycket bra. Tror även att du har svårt att ragga följare på ett forum som består till största delen av sporthojare som endast gillar filmer där man kör bakhjul eller håller stumt på motorväg...har du postat på de olika offroad forumen?

Tack för din input PaleRider, har inte tänkt så mycket på det faktiskt, intressanta tankar. Jag kommer säkert testköra lite förr eller senare, kanske inte första gångerna dock, så det är ju en tanke. Sen får man väl kanske söka lite input för dom som eventuellt råkar titta vad dom vill att man ska prata om.

Sen är det ju i slutänden jag som gör det, för att jag själv tycker det är kul.. Sen lyckas jag säkert få med nån krash nån gång också, och det brukar ju alltid locka tittare, hehe.. :)

Ljudet blev över förväntan faktiskt, det hade jag inte räknat med. Tack Nolan! :tummenupp

Visste faktiskt inte att det fanns några forum för offroadåkare, du känner inte för att länka mig några?

Tack för din input PaleRider, har inte tänkt så mycket på det faktiskt, intressanta tankar. Jag kommer säkert testköra lite förr eller senare, kanske inte första gångerna dock, så det är ju en tanke. Sen får man väl kanske söka lite input för dom som eventuellt råkar titta vad dom vill att man ska prata om.

Sen är det ju i slutänden jag som gör det, för att jag själv tycker det är kul.. Sen lyckas jag säkert få med nån krash nån gång också, och det brukar ju alltid locka tittare, hehe.. :)

Ljudet blev över förväntan faktiskt, det hade jag inte räknat med. Tack Nolan! :tummenupp

Visste faktiskt inte att det fanns några forum för offroadåkare, du känner inte för att länka mig några?

Bara inte poängen att jag faktiskt gillade den försvann :)

Men jag länkar till någon:
http://www.soe.se/ (Svenska OffroadEntusiasterna)
http://www.adventureriders.se/

Även denna sida finns det några intresserade:
http://forum.svmc.se/forum.php?

Sedan så bör du försöka fundera på hur du behåller tittare under vinterhalvåret. Det är rätt lång vinter även i värmland om man säger så. Att Vlogga då du åker buss är inte så intressant. Kanske fundera på att köra lite is? har en kollega här på jobbet som kör året runt på en 1200GS med dubb. Han byter en gång per vinter i princip och när våren kommer dubbar han ur däcken och kör året ut.

Last edited:
Jag gillade att det var snabba klipp, det blev aldrig långsamt. Bra jobbat där!

Sen har du väl kollat in bmwklubben.se? I din omgivning borde det ordnas en del grusåka kan man tycka..

Jag överväger faktiskt att montera på dubbat och köra vintern igenom, men frågan är om jag har råd med det som student. Dom ska ju ha rätt bra betalt för dylika sulor..

Jag är uppriktigt överaskad att folk är så positiva, det hade jag inte räknat med. Tack!

Du är ju redan ett proffs. Länge sedan jag kunde sitta och se en sådan lång film på Youtube. Ett tips är att försöka hålla sig till ett ämne eller tema per avsnitt, du började med det men kom av dig efter ett tag men det var lite av charmen också... Titta där är det husbilar.. och en gråspar.. Fåglar, vad stora dom är... Kör på och vlogga på...

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti