weltonway någon som testat?

Weltonway är ren skit i min mening. Ok, jag erkänner att jag inte kollat på det nåt närmre men om jag jag skulle tro att familjen welton är sin vana trogen även här.

Systemet är byggt ovanpå windows vilken får en att fundera över varför inte använda Windows Media Center instället? Eller varför inte använda ett redan beprövat paket som funkar http://www.showshifter.com/

Eller köp en box direkt så slipper du ha en dator vid din TV http://www.kiss-technology.com/?p=558&v=users

Jag tror den är jätteäcklig. Hur kul är det att använda den som dator - nåt cp-modifierat OS som är helt obegripligt och omöjligt att uppgradera etc. Vid krasch är väl enda lösningen att köra nån sån där avskyvärd restore-cd.

nej, bort med sånt!

hmmm det finns ju digitala boxar med inbyggd hdd, så vad skall man med en weltonway till

Om man prompt skall ha en liknande burk så skulle jag vänta på att t.ex Sonys Media Center kommer hit (licensbygge på MS Media Center). MS kommer att lansera sin Media Center i Sverige rätt snart, och fördelen med dessa är EPG:erna (elektroniska program guider), som underlättar rätt mycket om man vill spela in program. Bara min lilla åsikt.

//D

duckie skrev:
Jag tror den är jätteäcklig. Hur kul är det att använda den som dator - nåt cp-modifierat OS som är helt obegripligt och omöjligt att uppgradera etc. Vid krasch är väl enda lösningen att köra nån sån där avskyvärd restore-cd.

nej, bort med sånt!

Jag kör heldre något obskyrt OS som har en uptime längre än en normal långfilm, än Windows som gör att man måste reboota titt som tätt.

Jag har tre datorer hemma, två av dom har uptimes längre än ett år, den tredje kör jag Windows på.

Jag är absolut inte någon hatare av Win/Microsoft, tvärtom anser jag att Win är det absolut bästa operativsystem för dom flesta, men på en sån här burk är det ju inte tänkt att man ska mecka med systemet själv, så där kan man gott köra ett stabilare OS, även om det är något som slutanvändaren inte kan något om.

Risken är stor att om man låter användarna mecka själv i systemet så får man otillförlitliga system som kommer att kräva enorma supportresurser, därför är ett "obegripligt" system med en restore CD kanske det bästa.

Fjantigt o uttala sig o leka besserwisser om man inte testat. Det var ju dessutom inte det tråden handla om utan om någon testat. Jag fick en demo för 3 år sedan och redan då var det en mycket intressant produkt. Jag tror att den är bra men har ej testat själv hemma. Den är inte tänkt som en ersättare för datorn för människor som är datanördar o ska meka o greja själv utan för resterande 80-90% eller vad det kan vara av befolkningen. Den är ett bra komplement eller ersättare för dator om man ej är så insatt. Dessutom så tror jag den är mycket bättre än Windows Media Center, som jag dock inte testat och därför inte uttalar mig med säkerhet om.
Jag rekommenderar er som är intresserade att gå på en demo.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back