Weekend i stockholm, vad göra?

Snick snack om söder... det är ju jättemysigt att sitta på medborgarplatsen en solig sommareftermiddag och dricka bärs och titta på folk. Rekommenderar att gå också, man går lätt genom hela söder, hela city med och runt till grönan.

Gå inte på hennes snack om söder. Hela stadsdelen är populerad med dreadlocks, piercingar, tatueringar, konstiga kläder och allmänt löst folk som inte hör hemma någonstans. I stället för Medborgarplatsen kan jag rekommendera idylliskt lugna Karlaplan, eller varför inte lummiga Humlegården?

Jag vill se stockholm för vad det är, sist jag var där så fick jag bara se globen, skansen och grönan...

Ta en promenad runt skeppsholmen och ät lunch på uteserveringen på Moderna Museet. På 20 minuters promenad längs vattnet har du kunnat se en stor del av stan. Gå över bron och håll högervarv förbi Af Chapmans, då har du utsikt över slottet och gamla stan, fortsätt vidare och du har slussen och stadsgården tvärs över, gå lite till och det blir djurgårdens tur och därefter strandvägen o.s.v.

Gå upp till Moderna Museet och ät lunch och ta en öl/vin och njut av utsikten mot Vasamuseet och junibacken.

Sthlm sammanfattat på 20-30 minuter.

Har du en androidtelefon och gillar att knata kan jag varmt rekommendera turf (sök i play butiken).
Man får se massor av Stockholm som man annars inte skulle se.

och på Sveavägen ligger Pub Anchor ... :tummenupp

Anchor är ju däremot ingen höjdare. Blaskig öl och kassa högtalare som de krämar bra mycket mer än vad de tål på, och rätt sunkig inredning.
finns bättre rockpubbar i de flesta halvstora hålorna i sverige faktiskt. :)

Nu är hotellet bokat iaf :)

Planen blir antagligen att strossa runt, och helt enkelt ta det som det kommer.

Inte så svårt att tjacka en taxi i hufvudstaden vaaa?

kanner inte stockholm valdigt bra men skargarden ar ju fruktansvart fin :tummenupp men det ar kanske mer en helgtripp i sig

har du inga specifika intressen ar det basta sattet att se en stad, som sagt, att strosa omkring. dricka ol. strosa lite mer!
Jag tycker dock det ar ganska bra att ha kollat matstallen och ha det som mal nar man traskar omkring. himla latt annars att nar man val bestammer sig att man ar hungrig att det gar en timme nar man letar matstalle och man sen satter sig pa ett halvsunkigt stalle bara for man inte vet battre

Börja med att ta en prommis från Centralen längs drottninggatan ner mot kungsgatan och stureplan, därifrån går du mot norrmalmstorg, kanske svänga in i gallerian, nk, gå tillbaka o in genom kungsträdgården, längs slottet till gamla stan, promenera runt lite, upp mot götgatsbacken till medis, ta en öl o nåt o käka på torget.

Några schyssta ställen på vägen är kanske utsikten från kulturhusets cafe på taket, Fridays kungsträdgården(men deras mat är värdelös, goda drinkar), Vapiano i gamla stan(inget speciellt egentligen), nån av alla ölhak på Götgatsbacken, snaps på medis är poppis, grym sushi hittar du på medis(akki eller samba på backen), sen har du Josefinas som är rätt så nice på kvällen(djurgården, inte på vägen men ändå).

Taxi är inga problem men rätt så dyrt och kollektivtrafiken fungerar hur bra som helst(230 kr för 72h biljett).

Last edited:
Snick snack om söder... det är ju jättemysigt att sitta på medborgarplatsen en solig sommareftermiddag och dricka bärs och titta på folk. Rekommenderar att gå också, man går lätt genom hela söder, hela city med och runt till grönan.

Usch och fy för knivsöder, det är väldigt sällan jag är i Stockholm men jag undviker slödder-söder till varje pris. Starstriker skrev det bra så +1 på den bara.

Usch och fy för knivsöder, det är väldigt sällan jag är i Stockholm men jag undviker slödder-söder till varje pris. Starstriker skrev det bra så +1 på den bara.

Finns mycket och många restauranger på Söder (knivsöder är Hornstullområdet) vad gäller nattliv är jag benägen att hålla med. Ett par bra pubar typ Akkurat och Oliver Twist men absolut inget bra ställe för ren utgång med kröka.

Bönderna är i stan! :) Har lurat med mig tjejen denna helg. Ska ner o kolla in skinnställen nu, imorgon blir det med promenad med avslutning på skansen o grönan! Lördagen består av skärgården o massage.

SJ i ett jävla nötskal. Var väldigt tydlig med att jag och mitt sällskap skulle sitta bredvid varandra.

Blev det så? Nej i helvete att det blev.

Hyr en Segway!

Kostar 350spänn för en timme, man ser jävligt fånig ut men det är faktiskt riktigt kul. :tummenupp

Hyr en Segway!

Kostar 350spänn för en timme, man ser jävligt fånig ut men det är faktiskt riktigt kul. :tummenupp

Garvat som fan åt alla segway åkare jag sett idag :rofl.

Haft Amullo här från SH som guide! Sjukt trevligt må jag säga.

Ikväll blir det väl utgång misstänker jag.

Hyr kajak på Svima vid Pampas, sen paddla runt tex Kungsholmen eller andra delar av staden. Rätt kul att utforska staden från vattnet, plus att middagen smakar bättre när man låtit kroppen arbeta lite.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park