Weekend i stockholm, vad göra?

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Tjarå.

Tänkte pysa till huvudstaden på fredag, för skojs skull.
Dock inte varit där sen jag var...11 år.

Så, jag skulle gärna vilja ha lite tips på "aktiviteter".

Vad är ett måste att göra? Är 20 bast och känner inte direkt för att vrålsupa :hihi

Lite mera mys grejjer med andra ord. Vart sätter jag mig för ett glas vin i lugn och ro? Vilket hotell bör jag checka in på?

Vad hade ni gjort helt enkelt!

Tack på förhand.

Testa konstiga ölsorter på monks?
Köra bulten? Fika på rosenhill? Posera vid McD på Sveavägen?

Vad gillar du att göra för det första?

Turiststocholm eller riktiga Stockholm?

För riktiga Stockholm, en Praguer schnitzel och en Bernard på Soldatens Svejk.

Annars något i gamla stan eller efter götgatan.

Bästa sättet att upptäcka en stad är att promenera. Väldigt mycket ligger inom gångavstånd i Stockholm om man är beredd att promenera lite. Det är t ex inga problem att promenera från t ex söder via slussen, gamla stan mot Östermalm och strandvägen bort till Skansen och Djurgården. Låter Stockholmarna stå för rekommendationerna vad man bör se och upptäcka samt var man bör äta och vilka ställen man ska undvika.

Ha en trevlig vistelse i huvudstaden. Det är rätt dött så här års. De allra flesta har lämnat staden och åkt till sina "lantställen". Men det kan vara rätt skönt.

Kön till spy bar. Där hittar du många andra utsocknes.

Akta dig för söder bara.

Det är Stockholms slumkvarter och där uppehåller man sig inte gärna kvällstid. Inte dagtid heller för den delen.

Om du planerar att gå ut så var förberedd på att vakterna kommer att hänvisa till "gästlistan" för att få en anledning att inte släppa in dig. Det är alltså en fördel att gå med någon som brukar hålla till i utesvängen och är igenkänd om man bara är på tillfälligt besök. Detta oavsett hur man är klädd och för sig. Lika bra att nämna det redan nu så slipper du bli besviken på hur du blir behandlad. Detta är ett typiskt Stockholmsbeteende som inte finns i någon annan stad i Sverige. Men vet du vad, dessa inneställen är sällan något speciellt ändå. Det finns mycket roligare ställen att gå till och vilka de är bör du fråga Stockholmarna själva. Det har säkert hänt ett och annat sedan jag bodde där själv.

Klubbar och sånt är uteslutet :) Mysiga café och liknande är mera intressant i dagsläget.

Jag vill se stockholm för vad det är, sist jag var där så fick jag bara se globen, skansen och grönan... måste ju finnas mer menar jag.

Angående Pridefestivalen så kan det vara en väldigt kul grej att få uppleva! Vi människor som lever utanför civilisationen får sällan uppleva sådana "ting".

Fotografiska museet är alltid värt ett besök, dessutom passar det i alla väder.
Jag brukar bo på Clarion Stockholm, men då hamnar du ju på söder och det kan tydligen bara vara dåligt enligt vissa här ovan!

Finns ju det där stället med alla muséer med, där kan man definitivt bränna en heldag. Museivägen har jag för mig det var...

Är det bra väder skulle jag dra ner till Boule & berså vid Danvikstull och spela boule och dricka öl.
Kanske sätta sig på en filt i nån park och pimpla vin? Fjäderholmarna?

Snick snack om söder... det är ju jättemysigt att sitta på medborgarplatsen en solig sommareftermiddag och dricka bärs och titta på folk. Rekommenderar att gå också, man går lätt genom hela söder, hela city med och runt till grönan.

Något jag gillar o göra är att ta någon av skärgårdsbåtarna, man får se stockholm från vattnet också. Det kan räcka ut till Fjäderholmarna, ta ett dopp, äta lite gott på restaurangen där (om man äter fisk), sen ta båten tillbaka. Brukar jag göra varje år och jag är inte turist.

När kommer du till stan? Om du vill kolla på lite utsikt så jobbar jag i Kungsbrohuset bredvid centralen och kan ta dig med upp på taket för lite najs utsikt om du vill, skicka pm isf.

Caféer och dyligt hittar man bäst gående, bara o traska så hittar man små guldkorn.

God mat och trevligt att sitta och äta är det ute vid Restaurang J. Buss eller båt dit om man inte har bil/hoj. Trevlig miljö och god mat. Lite dyrare dock så det beror ju vad man är ute efter. http://www.hotelj.com/page.asp?pageID=2970

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park