weeeeeeee! ny burk!

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
weee! hämtade morsans nya burk idag.

Ökligt phet!

P4:a 3.2 Ghz
1024 ram
250 gb hårdisk
Soundblaster Audigy 2
ATI Radeon 9800 PRO
Dells (troligen) fetaste ljudsystem. 5.1 med biffsubben väger väll en 15-20 kg.

18" TFT

Vad kostar sådant? Är det ihopplockat själv eller köpt färdigt paket?

Henken skrev:
Vad kostar sådant? Är det ihopplockat själv eller köpt färdigt paket?

..med tanke på att herrn nämner det hemska ordet 'Dell' så kan man nästan gissa att det är ett färdigt paket. :)

Goines skrev:
..med tanke på att herrn nämner det hemska ordet 'Dell' så kan man nästan gissa att det är ett färdigt paket. :)

Jag måste säga att min inställning till dell har förändras. Jag var så jäkla antidell förut som det bara gick att bli. De har blivigt betydligt bättre och de är de enda OEM tillverkare som är vettiga. Det bästa är förståss att bygga själv (som man gör själv)

morsan fick en jäkligt bra deal igenom sitt jobb. Betalar runt 20 000:- (eller ca 500:- mån i 3 år) men så länge kommer vi inte ha den. Plockar man ihop samma burk på deras hemsida får man punga upp med ca 35 000:-

Pinsamt

Ska jag erkänna nått "pinsamt" så har jag faktiskt tagit ett hempc-paket från jobbet oxå. :kocko

3.2 GHz Hyperthread propp, 1G ram, 250 G hdd, ATI Radeon 9800. 19" TFT

Kanske det kan va värt för ett bruttoavdrag på 500:- :)

eller :va

KalleKulspruta skrev:
Jag måste säga att min inställning till dell har förändras. Jag var så jäkla antidell förut som det bara gick att bli. De har blivigt betydligt bättre och de är de enda OEM tillverkare som är vettiga. Det bästa är förståss att bygga själv (som man gör själv)

morsan fick en jäkligt bra deal igenom sitt jobb. Betalar runt 20 000:- (eller ca 500:- mån i 3 år) men så länge kommer vi inte ha den. Plockar man ihop samma burk på deras hemsida får man punga upp med ca 35 000:-

"Din inställning till Dell......." Pyttsan. Du hgar blivit lat. Face it, åldern sätter in sin rätt och du tycker det är bekvämt att slippa mecka själv. Du ser själv fortsättningen, när du nu snart kan skriva "tung" på ditt körkort kommer du att bli bekväm där oxå och köpa en Pan-European med extra rumpvärmare.

Dagens bortskämda ungdom......

Michael - med ny, egenbyggd dator för runt 2000 oskattade kronor....

t-rex skrev:
"Din inställning till Dell......." Pyttsan. Du hgar blivit lat. Face it, åldern sätter in sin rätt och du tycker det är bekvämt att slippa mecka själv. Du ser själv fortsättningen, när du nu snart kan skriva "tung" på ditt körkort kommer du att bli bekväm där oxå och köpa en Pan-European med extra rumpvärmare.

Dagens bortskämda ungdom......

Michael - med ny, egenbyggd dator för runt 2000 oskattade kronor....

Hahaha :) nog för att jag börjar obland känna mig gammal Blott 19 år men så illa är det inte.

Det är ju inte jag som ska nyttja den (okejdå när inte morsan sitter här vilket hon inte gör så ofta...)

Har blivigt en jäkla massa fixa datorer för mig på senaste. Har slakat, felsökt, byggt järnet nu här under nån månad eller 2s tid. Det blir jag inte för lag för i första taget inte!

Tjoffe, ja lite får man allt skämmas men när du får burken så blir du jäkligt nöjd.
I princip samma burk som jag sitter på nu. shit, du tar 19" tft. Tycker att 18" är stor. (blir ju som en 20" CRT)

Nyheter
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...