WEBES officiella utmaningar inför Falkenberg!

Nr:18 skrev:
Sa du inte att Webes bara gäller i rejset? Eftersom jag inte var med i rejset kan du inte ta 3% på mina tider :fakta :1pajas :mattias

Sådärja, nu har jag under natten suttit i telefonmöte med WEBES-representanter från hela europa.

Frågan som det tvistades om var huruvida WEBES-utmaningar ENDAST gäller under rejs, i detta fall mellan Xeno och Nr:18.

Jag kan väl inleda med att vi var eniga om att WEBES är mycket STÖRRE än bara en utmaning om några % i ett rejs.
WEBES innefattar även snacket innan tävling, uttalanden man gjort om hur bra man är, hur mycket man ska spöa alla, att man ska köra låga 46:or hit och dit, osv, osv. Detta var alla ledamöter överens om .

Vi gjorde sedan en sannolikhetskalkyl där vi fick med en fiktiv Nr:18 i söndagens rejs (jaja, han kvala inte in, jag vet....).
Det visade sig då att Xenomorf inte hade tagit några 3% på Nr:18s tider utan 300%!!! :eek:

Detta tillsammans med det faktum att han blev slagen av ärkerivalen Chrille, tidsmässigt, gör att ett geléhallon på 346 kg, bakat i en masugn i dalarna, skall intagas - PRONTO!!!

Beslutet kan EJ överklagas.

Jalle skrev:
Sådärja, nu har jag under natten suttit i telefonmöte med WEBES-representanter från hela europa.

Frågan som det tvistades om var huruvida WEBES-utmaningar ENDAST gäller under rejs, i detta fall mellan Xeno och Nr:18.

Jag kan väl inleda med att vi var eniga om att WEBES är mycket STÖRRE än bara en utmaning om några % i ett rejs.
WEBES innefattar även snacket innan tävling, uttalanden man gjort om hur bra man är, hur mycket man ska spöa alla, att man ska köra låga 46:or hit och dit, osv, osv. Detta var alla ledamöter överens om .

Vi gjorde sedan en sannolikhetskalkyl där vi fick med en fiktiv Nr:18 i söndagens rejs (jaja, han kvala inte in, jag vet....).
Det visade sig då att Xenomorf inte hade tagit några 3% på Nr:18s tider utan 300%!!! :eek:

Detta tillsammans med det faktum att han blev slagen av ärkerivalen Chrille, tidsmässigt, gör att ett geléhallon på 346 kg, bakat i en masugn i dalarna, skall intagas - PRONTO!!!

:D :D :D :D

Jag ska inte strö mer salt i såren, jag hade nog inte kvalat in i r1000 på falkenberg heller med de tiderna som krävdes i helgen.
Men domaren har solklart fattat rätt beslut :D :tummenupp

Jalle skrev:

:finger
Efter övervägande har jag beslutat att inte ställa upp i geléåsen! Istället kommer jag köra stor debutant + ERF.

Nr:18 skrev:
:finger
Efter övervägande har jag beslutat att inte ställa upp i geléåsen! Istället kommer jag köra stor debutant + ERF.

Ähh, se nu till att åka och träna lite så du får lite mil i sadeln, så kvalar du nog in utan större bekymmer. Surar du ner dig och tar i så kommer inte körningen stämma, åk och lek lite mer med hojen så hittar du nog farten igen :tummenupp

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard