Webes 2006!

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
För att föra en gammal SH-tradition vidare tänkte jag att det vore dags för 2006 års gelehallon. Vem skall köra hur fort, och vem kommer få äta upp det?

Själv tänker jag:

Anderstorp: Här skall det hållas i och blunda. 1.43 kommer laptimern visa... :wiggle

Falkenberg: Med fartränder i skinnstället efteråt kommer denna bana avverkas på en 48:a. :3freak

Linköping: Här kommer jag svära mig runt på en låg 55:a :hördu

Knutstorp: Här skall jag skratta mig runt på 1.04. :hihi

Eftersom Gelleråsen byggs om kan vi väl skippa den.....

Ska klara följande:

Anderstorp: 1.41-tider ska det bli, annars är det illa... :näsblod

Falkenberg: Har aldrig kört där så 50 sek :confused:

Linköping: Målet är 54.xx, kan bli jobbigt.. :huvet

Knutstorp: Inte kört där heller så vi säger 1.06 :3freak

Anderstorp: Aldrig kört men 1.39 siktar man väl på..

Falkenberg: kört 1 gång, så en 48:a lär det ju bli ! :3freak

Linköping: Hemmabanan, siktar på en hög 51 eller låg 52:a

Knutstorp: aldrig åkt.. men va fan, 1.03-1.05 måste ju gå? :4skrika

Geleåsen.. vetifan vare blir? :rofl

håkan skrev:
Anderstorp: Aldrig kört men 1.39 siktar man väl på..

Falkenberg: kört 1 gång, så en 48:a lär det ju bli ! :3freak

Linköping: Hemmabanan, siktar på en hög 51 eller låg 52:a

Knutstorp: aldrig åkt.. men va fan, 1.03-1.05 måste ju gå? :4skrika

Geleåsen.. vetifan vare blir? :rofl

Ojdå....

Hurray, nu ska här skrävlas. Kwacken ska få gå som aldrig förr. Skippar STCC pga sur ekonomi och kommer istället tillbaka hem till SM-depån! Ska bli sketasköj!

Anderstorp - 1.39,99 Robban Alkishajen har ju varit under 1.40 så det måste ju gå.

Knudan - 1.02,99 Kapade 1.5 sekund i år så en sekund till måste man väl kunna mäkta med.

Falken - Hmmm... 47,5 kanske? Gillar fortfarande inte falken även om det började gå hyffsat det sista.

Sviestad - 53,99 Inte kört där på allvar sen 2003 så oklart hur det kommer gå...

Mantorp - 1.21,4 Som wildcard på STCC-finalen!

Känner mig hoppfull :)

Anderstorp: kval på 1:44 i år så med 6 år nyare maskin 1:42 hehe.

Falken: bajs bana. men 50 verkar bra.

Linköping: 55s nä 54 ska jag sniffa på.

Gelleråsen: ja 1:10 verkar som ett rimligt mål.

Knudan: bättre kondis då borde man kunna kapa 2-3 s 1:06

Hur som helst så ska jag vara snabbare än Macke.

En viktig del med Webes är ju ändå att utmana en/flera peron(er) så att det blir lite hetsigt! :banana

oscar skrev:
En viktig del med Webes är ju ändå att utmana en/flera peron(er) så att det blir lite hetsigt! :banana

Som sagt, jag skall se till att vara (långt) före både pingvinen och Björn E på samtliga banor INKL Svinesta!
:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Det enda rätta så här efter två bloody mary är väl att säga att jag ska köra ifrån Medin på varje race.
Vi får se om jag uppdaterar utmaningarna efter en bloody mary till, man brukar ju bli snabbare då :yoparty

Kobbe skrev:
Det enda rätta så här efter två bloody mary är väl att säga att jag ska köra ifrån Medin på varje race.
Vi får se om jag uppdaterar utmaningarna efter en bloody mary till, man brukar ju bli snabbare då :yoparty
Ser med spänning fram emot nästa säsong :D

Pelle B skrev:
Som sagt, jag skall se till att vara (långt) före både pingvinen och Björn E på samtliga banor INKL Svinesta!
:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

:blah Visst jag åker ju ifrån dig med förbundna ögon. Tänkte själv att köra någon 55 tid om jag nu har råd med däck till nya pärlan :va . LMS kommer säkerligen bli det enda räjs jag kör i sommar så jag får väll ta och vinna skiten så det blir tyst på er :hördu

björn

Kobbe skrev:

Komsi komsi komsi :hihi

björn

björn.e skrev:
:blah Visst jag åker ju ifrån dig med förbundna ögon. Tänkte själv att köra någon 55 tid om jag nu har råd med däck till nya pärlan :va . LMS kommer säkerligen bli det enda räjs jag kör i sommar så jag får väll ta och vinna skiten så det blir tyst på er :hördu

björn

Komsi komsi komsi :hihi

björn

Dig ska jag inte utmana någon mer gång :(
Jag har ju bestämt att du ska bli A-förare efter nästa år så fega inte ur nu utan kör hela säsongen :7peta

björn.e skrev:

björn

Jasså, du fegar ur redan nu, vågar du inte ställa upp utanför eran gocartbana längre! Jag lägger pilsnern på kylning ifall du ändrar dig!

PS. Varför köpa ny dyr hoj om du ändå inte skall åka på riktiga banor? :ajjabajja

Pelle B skrev:
Jasså, du fegar ur redan nu, vågar du inte ställa upp utanför eran gocartbana längre! Jag lägger pilsnern på kylning ifall du ändrar dig!

PS. Varför köpa ny dyr hoj om du ändå inte skall åka på riktiga banor? :ajjabajja

Tja den gammla var ju alldeles för snabb för mig så jag var tvungen att byta ner mig :7peta .Om jag inte mins fel hadde du lite svårigheter att hänga med förra året så jag bytte mest för din skull :pannkyss . Du om du nu inte kan behärska en gocartbana kommer du ju köra vilse på en "riktig" bana :mattias . Ska bil riktigt kul att smiska upp dig så du inte vågar visa dig på den här sidan Sverige :FU

björn

Kobbe skrev:
Dig ska jag inte utmana någon mer gång :(
Jag har ju bestämt att du ska bli A-förare efter nästa år så fega inte ur nu utan kör hela säsongen :7peta

No no A-förare för mig, vi hadde ju bestämt att jag skulle slå på hejdaren vid målinjen eller hur :confused:

björn

Jag tycker mig skönja en aldrig tidigare skådad kaxighet från Björns sida. Ska du fortsätta skrävla i ankdammen eller våga bli A-förare? Man or a mouse?

Don Quixote skrev:
Jag tycker mig skönja en aldrig tidigare skådad kaxighet från Björns sida. Ska du fortsätta skrävla i ankdammen eller våga bli A-förare? Man or a mouse?

Mouse......eller :tuttar

björn.e skrev:
Tja den gammla var ju alldeles för snabb för mig så jag var tvungen att byta ner mig :7peta .Om jag inte mins fel hadde du lite svårigheter att hänga med förra året så jag bytte mest för din skull :pannkyss . Du om du nu inte kan behärska en gocartbana kommer du ju köra vilse på en "riktig" bana :mattias . Ska bil riktigt kul att smiska upp dig så du inte vågar visa dig på den här sidan Sverige :FU

björn

Enda gången var väl i Svinsta, och för det första räknas inte det, för det andra var min fjädring fel inställd, för det tredje var det fabrikationsfel på däcken, för det fjärde skar motorn efter halva loppet så jag fick springa resten, för det femte startade nog aldrig hojen utan jag fick springa hela loppet och sist men inte minst, det var fel på transpondern som bara registerade var fjärde varv........ :fyllisar

Back