webbsida

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Nu har min nya hemsida dykt upp på nätet.

Adressen dit är www.calibur.se .

Det jag nu efterfrågar är givetvis kritik och om någon har problem med sidan i sin webbläsare? Finns ju tonvis med webbläsare och jag har givetvis skapat den för 90% av användarna, nämligen IE.

Tacksam för all feedback denna gången!!

M.G.F skrev:
2404917 Nu har min nya hemsida dykt upp på nätet.

Adressen dit är www.calibur.se .

En liten detalj jag inte såg direkt..
Din animerade meny där det visas text när man pekar på de bruna knapparna är en aning svårläst.

LIte mer kontrast hade nog inte skadat.

Bifogat

• calibur.jpg
    calibur.jpg
    37.5 KB · Visningar: 41
Håller med korvgubbe.
En petitess kanske är att plupparna (som knappt går att se vad där står) inte har samma ordning/sortering som länkarna längst ner på sidan. Men som sagt: överkurs

Sidan verkar funka bra även med webbläsaren Opera, såvitt jag kan se. :tummenupp

M.G.F skrev:
Finns ju tonvis med webbläsare och jag har givetvis skapat den för 90% av användarna, nämligen IE.

Det är ett mycket vanligt fel då IE inte följer den standard som W3C tagit fram.
Microsoft arbetar efter en egen variant, helt åt skogen.

Hur som helst så verkar sidan fungera bra i Mozilla 1.7.12
Ett tips är att byta ut kontaktfunktionen och använda det scriptspråk som servern stödjer, det ger ett mer seriöst intryck.

Last edited:
använd frames? Jobbigt att sidan laddas om hela tiden när jag klickar på länkarna.

Tack för feebacken. Angående texten ska jag se vad jag kan göra. Frames kommer jag nog inte använda så mycket av mer. Tycker om att ha färdiga sidor oavsett om dom ligger i ramar eller ej. :)

Verkar som att den fungerar för de flesta iaf så då kan jag vara lugn över det iaf! :D

gammal webbdesigner som man är (officiell titel Art Director & Information Architect ;) ) vill jag först tipsa dig om att tona ner användandet av små "boxar", känns väldigt år 2000 :tummenupp Sen saknar jag även en yttre inramning av sajten, något liknande det jag bifogar. Lycka till!

Bifogat

• help.gif
    help.gif
    116 KB · Visningar: 44
mini-knutten skrev:
2406372 gammal webbdesigner som man är (officiell titel Art Director & Information Architect ;) ) vill jag först tipsa dig om att tona ner användandet av små "boxar", känns väldigt år 2000 :tummenupp Sen saknar jag även en yttre inramning av sajten, något liknande det jag bifogar. Lycka till!

Tack! Men jag tycker boxarna fyller sin funktion väldigt väl men inramningen är definitivt något jag ska titta närmare på.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg