Webbhotell

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag är på jakt efter ett webbhotell och behöver lite tips.

Jag skall första tiden använda det till lite album och diverse sidor.
Senare är det tänkt att ha en webbshop där också.
Inga jättestora trafikmängder per månad, max 20-30 Gb.
Dock behöver jag 1Gb+ i lagringsutrymme då det är några filer.

Jag har funderat på http://www.scorpiondata.com/
Någon som vet hur dom funkar ?

Har ni några andra bra tips ?
Eller skall jag satsa på att smälla upp en egen server för bilderna hemma och ha webbshoppen på en webbhotell?

Har försökt med en egen server på en gammal burk jag hade men jag fick aldrig det att funka bra.

Har faktiskt kollat på Cliche och dom har som dom uttrycker "Obegränsad trafik".

Tyvärr innebär det i praktiken att dom har en hemlig begränsning på trafikmängden.
Ingen leverantör har nämligen helt obegränsad trafik. Dom har alla en övre gräns som dom säger stopp vid.
Och om den gränsen är vid 4-5 Gb per månad så blir man ju lite besviken när man tecknat ett år med dom.

Optimala och enklaste programmen för en egen burk för bilderna då?
Windows ?? + WAMP server ?

Ja, obegränsad är inte obegränsad i den bemärkelsen..men jag kan lova dig att alla dem filer och bilder jag har haft på min domän, har LÄTT överstigit 20-30Gb/mån i trafik. Och jag har inte fått "klagomål" från Cliché än.

En WAMP server betyder Windows Apache MySQL PHP5. Inte det mest optimala men det klart lättaste att sätta upp.

Nja...John: Det är kanske liiiite i mäktigaste laget!! :D

Såg att du tyckte dom var dyra men jag är väldigt nöjd med Surftown. Inga problem alls och användarvänligt i kontrollpanel och mail osv.
12kr mån exkl moms duger ju gott och väl om man bara lägger upp lite bilder och så.

INGET billigt webbhotell har obegränsad trafik. Obegränsad trafik skulle du få betala några tusen i månaden för på webbhotell.
Lägger du upp en 300MB film på sporthoj kommer din sida vara stängd helt utan förvarning efter 1timme.

WestW skrev:
2353792INGET billigt webbhotell har obegränsad trafik. Obegränsad trafik skulle du få betala några tusen i månaden för på webbhotell.
Lägger du upp en 300MB film på sporthoj kommer din sida vara stängd helt utan förvarning efter 1timme.
Jag är ju inte ute efter obegränsad trafik på grund av att dom har en "hemlig" gräns som man oftast inte får någon förvarning om innan man når dit.
Jag vill veta vad jag har för begränsning. Tex. 20-30Gb per månad.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg