Webbhotell mail

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
Hej.

Jag köpte ett domännamn för ett år sen ca, den främsta anledningen var att få egen och bra e-postadress, hotmailen spammar för mycket. Jag hade även hemsida då, mest för släkt o så kunde kika på familjebilder och jag tyckte det var kul.
Nu med facebook och bristande intresse/tid från min sida är hemsida inte intressant.

Dock så vill jag ha kvar min epost. Jag har nyss betalat in för 2 år med domännamnet, 500pix tycker jag det är värt utan problem. Nu fick jag en räkning till från webbhotellet på 500 till för ett år. Då börjar det kännas lite mindre intressant för att kunna ha epost bara . Blir 750kr/år om man summerar.

Så hur gör jag för att använda min pop3 epost om jag inte vill köpa tjänsten från ett webbhotell? Eller är det ett måste?

Som jag förstår det har jag ett domännamn, men hur administerar jag den?

Last edited:
En enkel lösning på problemet är att du byter webhotell till www.one.com eftersom du då får ner kostnaden för webhotellet(mailen) till 12kr/mån.

Kan du koppla din egna mailadress till Google?
Google apps fixar allt detta, bara regga sig och ställa in DNS.

Du får Gmails gränssnitt, men med din egen domän (blabla@dindoman.se). Google ger mig just nu ungefär 7.5gb lagringsutrymme per användare (begränsat till 50 användare)

EDIT: Självklart kan du komma åt mailen med extern klient också.

Dessutom får du google kalender på t.ex. kalender.dindoman.se, google docs på valfri adress och så vidare.

Suveränt! :tummenupp

Last edited:
Back