Webb TV Motorsport

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Efter att ha kollat på TV4´s så kallade "sportnyheter" i söndags där det lovades ett sammandrag och reportage från novemberkåsan, men de först 12,5 minuterna fram till sporten enbart handlade om lottningen i fotbolls EM och hur Jurgen klinsman Öppande en liten ful jävla plastboll och drog spaniens lapp som då hamnade i något så nördigt som "dödens grupp". (herregud så jävla superfånigt) och räddade sverige från säker undergång och förnedring (vilket svenska fotbollslaget lär råka ut för ändå) efter att detta ältats fram och tillbaka var det dags för reklam 5 minuter.
efter det ett kort sammandrag om vilka lag som hamnat i vilken grupp, vilket jag iofs kan tänka mig är intressant och jag därmed inte ska klaga på, sändes en 5 minuters intervju med Henke Larsson som tydligen ska sluta.... IGEN!! ve och fasa! hur ska det gå utan honom som har varit med i landslaget så många år å enna blivit korthårigare å korthårigare för varje år den stackarn.

ungefär här kollar man på klockan och tänker "nu är det bara 10 minuter kvar på sändningen. NÄR KOMMER KÅSAN"

jodå. Skidsporten får cirkus 30 sekunders utrymme i programmet och det raporteras lite snabbt om damernas första Super G. Ungefär här är jag så förbannad att jag inte enns noterade hur det hade gått för Anja och kompani.

"och nu NOVEMBERKÅSAN"

JIPPIEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!1
!!!!!!!!!!!!!!!1

i tre å en halv minut.

tack.

efter det mycket snabbt sammandrag om tennis å om de va en skvätt hockey samt något stort hästjippo i globen. total tid i rutan.... 1 minut.

Efter detta skulle allas våran jältereportet.... vafan han nu heter... säga blä eller kalkon om några valda sporthändelser... vilket innebar.... mer jävla fotboll.

total sändningstid: knappt 24 minuter.
av detta..
Skitsnack/presentation 2 min
Fotboll: 18 min
Hockey,häst,tennis,skidor: 2 min
Motorsport: 3 min

VA FAN!!! hur kan dom kalla det SPORTNYHETER!

JAJA. det blev en lång utläggning mina damer och herrar. men detta för mig osökt fram till ämnets huvudfråga.
FINNS DET NÅGON/NÅGRA BRA WEBB-TV KANALER SOM SÄNDER BLANDAD MOTORSPORT???

Känn er fria att diskutera min lilla utläggning om "TV4 SPORTEN" nedan.

dagen idag blev lite bättre då jag såg att SVT hade två olika reportage upplagda på sin hemsida från novemberkåsan. med JÄVLIGT mycket bättre journalistik och foto än TV4´s så kallde "reportage"

//Förbannad DROOPFY

Jag är förvånad över att det faktiskt blev så mycket som tre minuter. Ofta klämmer de in ett snabbreportage på 10-15 sekunder som flashar förbi...

Det borde kallas idrottsnyheter.

Sport luktar avgaser, idrott luktar svett. :mattias

Jag är förvånad över att det faktiskt blev så mycket som tre minuter. Ofta klämmer de in ett snabbreportage på 10-15 sekunder som flashar förbi...

jo. man får ju vara tacksam för det lilla dom sänder. men det är ändå dåligt. jag menar ju inte att motorsport ska dominera eller så. men 95%fotboll och snabbt sammandrag av allt annat. vart är vi påväg?

Det borde kallas idrottsnyheter.

Sport luktar avgaser, idrott luktar svett. :mattias

absolut...
dessutom dåligt med resultat från K1 matcherna.

inga extremsporter alls.

ingen bevakning av motocross sm/vm eller liknande. ett tag sändes ju ganska mycket speedway.. men dess stjärna verkar ha dalat igen.

vore roligt om motorsporten kunde få lite mer plats så evenemangen fick en chans att synas och därmed också locka mer folk..

finnanrna är ju duktiga i motorsport.. någon som vet hur motorsporten bevakas där?

Last edited:
finnanrna är ju duktiga i motorsport.. någon som vet hur motorsporten bevakas där?

Norrmännen hade två bra förare i "Rally Norway", dom livesände från början till målgången, med initierade kommentatorer som gjorde fördjupningar i matpauserna och sammandrag på kvällarna.

Tyvärr har jag en miljard kanaler via parabol, men inte NRK :huvet

Vad gjorde det, dom streamade via webbsiten och i så pass bra kvalitet att det var lönt att blåsa upp det i fullskärm och koppla s-videokabeln till TV'n.
(ett tips även för dom som gillar hockey/fotboll/annan sport, om inte matchen man vill se sänds på någon kanal man har)

Dessutom tog jag med mig laptopen på jobbet (för jag jobbade givetvis lördag) och snålade in mig på ett öppet trådlöst nätverk så att jag kunde kolla mellan dom få kunder jag hade den dagen.

Det kanske är dags för Webbtv på riktigt, med enbart motorsport.

Norrmännen hade två bra förare i "Rally Norway", dom livesände från början till målgången, med initierade kommentatorer som gjorde fördjupningar i matpauserna och sammandrag på kvällarna.

Tyvärr har jag en miljard kanaler via parabol, men inte NRK :huvet

Vad gjorde det, dom streamade via webbsiten och i så pass bra kvalitet att det var lönt att blåsa upp det i fullskärm och koppla s-videokabeln till TV'n.
(ett tips även för dom som gillar hockey/fotboll/annan sport, om inte matchen man vill se sänds på någon kanal man har)

Dessutom tog jag med mig laptopen på jobbet (för jag jobbade givetvis lördag) och snålade in mig på ett öppet trådlöst nätverk så att jag kunde kolla mellan dom få kunder jag hade den dagen.

Det kanske är dags för Webbtv på riktigt, med enbart motorsport.

jepp.. det hade varit najs.
kan tänka mig att betala en peng för en ett par bra kanaler.
kan det vra tillräckligt bra kvalité för att köra på en platt tv utan att allt försvinner i pixlar så är det ju bra.

ska man ha något bra nu så ska man ju först ha ett grundabonnemang som kostgar... sen får man oftast välja till de kanalerna som verkligen är intressanta.

kan man få betala lite mer för att slippa massa skitkanaler tror ni?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti