Efter att ha kollat på TV4´s så kallade "sportnyheter" i söndags där det lovades ett sammandrag och reportage från novemberkåsan, men de först 12,5 minuterna fram till sporten enbart handlade om lottningen i fotbolls EM och hur Jurgen klinsman Öppande en liten ful jävla plastboll och drog spaniens lapp som då hamnade i något så nördigt som "dödens grupp". (herregud så jävla superfånigt) och räddade sverige från säker undergång och förnedring (vilket svenska fotbollslaget lär råka ut för ändå) efter att detta ältats fram och tillbaka var det dags för reklam 5 minuter.
efter det ett kort sammandrag om vilka lag som hamnat i vilken grupp, vilket jag iofs kan tänka mig är intressant och jag därmed inte ska klaga på, sändes en 5 minuters intervju med Henke Larsson som tydligen ska sluta.... IGEN!! ve och fasa! hur ska det gå utan honom som har varit med i landslaget så många år å enna blivit korthårigare å korthårigare för varje år den stackarn.
ungefär här kollar man på klockan och tänker "nu är det bara 10 minuter kvar på sändningen. NÄR KOMMER KÅSAN"
jodå. Skidsporten får cirkus 30 sekunders utrymme i programmet och det raporteras lite snabbt om damernas första Super G. Ungefär här är jag så förbannad att jag inte enns noterade hur det hade gått för Anja och kompani.
"och nu NOVEMBERKÅSAN"
JIPPIEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!1
!!!!!!!!!!!!!!!1
i tre å en halv minut.
tack.
efter det mycket snabbt sammandrag om tennis å om de va en skvätt hockey samt något stort hästjippo i globen. total tid i rutan.... 1 minut.
Efter detta skulle allas våran jältereportet.... vafan han nu heter... säga blä eller kalkon om några valda sporthändelser... vilket innebar.... mer jävla fotboll.
total sändningstid: knappt 24 minuter.
av detta..
Skitsnack/presentation 2 min
Fotboll: 18 min
Hockey,häst,tennis,skidor: 2 min
Motorsport: 3 min
VA FAN!!! hur kan dom kalla det SPORTNYHETER!
JAJA. det blev en lång utläggning mina damer och herrar. men detta för mig osökt fram till ämnets huvudfråga.
FINNS DET NÅGON/NÅGRA BRA WEBB-TV KANALER SOM SÄNDER BLANDAD MOTORSPORT???
Känn er fria att diskutera min lilla utläggning om "TV4 SPORTEN" nedan.
dagen idag blev lite bättre då jag såg att SVT hade två olika reportage upplagda på sin hemsida från novemberkåsan. med JÄVLIGT mycket bättre journalistik och foto än TV4´s så kallde "reportage"
//Förbannad DROOPFY
efter det ett kort sammandrag om vilka lag som hamnat i vilken grupp, vilket jag iofs kan tänka mig är intressant och jag därmed inte ska klaga på, sändes en 5 minuters intervju med Henke Larsson som tydligen ska sluta.... IGEN!! ve och fasa! hur ska det gå utan honom som har varit med i landslaget så många år å enna blivit korthårigare å korthårigare för varje år den stackarn.
ungefär här kollar man på klockan och tänker "nu är det bara 10 minuter kvar på sändningen. NÄR KOMMER KÅSAN"
jodå. Skidsporten får cirkus 30 sekunders utrymme i programmet och det raporteras lite snabbt om damernas första Super G. Ungefär här är jag så förbannad att jag inte enns noterade hur det hade gått för Anja och kompani.
"och nu NOVEMBERKÅSAN"
JIPPIEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!1
!!!!!!!!!!!!!!!1
i tre å en halv minut.
tack.
efter det mycket snabbt sammandrag om tennis å om de va en skvätt hockey samt något stort hästjippo i globen. total tid i rutan.... 1 minut.
Efter detta skulle allas våran jältereportet.... vafan han nu heter... säga blä eller kalkon om några valda sporthändelser... vilket innebar.... mer jävla fotboll.
total sändningstid: knappt 24 minuter.
av detta..
Skitsnack/presentation 2 min
Fotboll: 18 min
Hockey,häst,tennis,skidor: 2 min
Motorsport: 3 min
VA FAN!!! hur kan dom kalla det SPORTNYHETER!
JAJA. det blev en lång utläggning mina damer och herrar. men detta för mig osökt fram till ämnets huvudfråga.
FINNS DET NÅGON/NÅGRA BRA WEBB-TV KANALER SOM SÄNDER BLANDAD MOTORSPORT???
Känn er fria att diskutera min lilla utläggning om "TV4 SPORTEN" nedan.
dagen idag blev lite bättre då jag såg att SVT hade två olika reportage upplagda på sin hemsida från novemberkåsan. med JÄVLIGT mycket bättre journalistik och foto än TV4´s så kallde "reportage"
//Förbannad DROOPFY