web mail

stinsen

El stinso!
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
zzr
Provar en tråd här...kanske lite mer respons!!

Vad använder ni för web-mail
Börjar tröttna på home.se (mycket störningar,,spam) och hotmail vill jag helst inte använda
Finns det några andra bra svenska web mail som ni rekomenderar?
..dock inte spray, everyday, passagen

Skaffa en egen domän och utrymme på ett seriöst webbhotell. Det har jag gjort, garanterat reklamfritt och utan krångel. Gratis är gott men fruktansvärt irriterande... :mattias

stinsen skrev:
Provar en tråd här...kanske lite mer respons!!

Vad använder ni för web-mail
Börjar tröttna på home.se (mycket störningar,,spam) och hotmail vill jag helst inte använda
Finns det några andra bra svenska web mail som ni rekomenderar?
..dock inte spray, everyday, passagen

Skriv in dig på en högskolekurs så har du troligtvis en riktigt bra mail ett år framöver.

Använder http://mail.yahoo.se , funkar kalas. De har dessutom mkt bra spamfilter. Dessutom får man 3 MB mer utrymme än hotmail!

Annars ska Google börja med webmail inom kort där man kommer få 1GB (!) utrymme helt gratis (man får reklam som beror vad du skriver i mailet, dvs mailservern scannar brevet o står det något om resor så får man kanske en annons för en resebyrå i mailet, lär väl bara funka på engelska till att börja med). Men Yahoo rekommenderas så länge!

Josafan skrev:
:fakta hehe, själv gillar jag växjö universitets, 15 mb utrymme :hihi
Brukar väl ligga där nånstans. Mitthögskolan har 10 meg till e-post och 50 till hemsida/fillagring. Nästan ingen skräppost.

lite tråkig bara den representerar ju inte ens hobby direkt

stinsen skrev:

Vill bara förklara en sak här..
Home SE skickar bara ut ca ett par reklamepost per år till deras postlådor och dessa är från företaget själva (Tiscali). Om du får spam kommer det från annat håll än den information som Home innehar (helt skilda system och servrar för intressedatabasen etc och de lämnade då inte ut e-postadresserna så länge jag var där).
Jag var en av de tre som startade upp företaget. Dock har de haft mycket problem sedan de började köra med Novells e-postserversystem. Att de blivit uppköpta två gånger av konkurenter har ju inte gjort saken bättre heller, den kompetenta teknikerna de hade har slutat med :-(

Det finns dock en uppsjö av epostsytem med webmail som man kan använda sig av, vissa gratis, vissa kostar lite.
Om man betalar för tjänsten skall man kunna ställa högre krav ;-)

Jo det finns många fina, men det är skönt att slippa all satans reklam helatiden.
det är ju det värsta som finns.

Hör inte riktigt till ämnet, men är det nån som vet hur man automatiskt kan vidarebefodra alla mail från hotmail till gmail?
Hotmail har ju alltid slut på utrymme :huvet Men har haft samma adress i ett antal år så det känns svårt att få alla att skicka till den nya.

MVH Jocke

Blir man hatat och/eller bannad om man efterlyser en "invite" till gmail här?
(Ja, ja vill ha en alltså)

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back