We Shall Overcome!!!

Nyteknik skrev:
Ska man ta innehållet på er hemsida på allvar så...

"Inför 2004 .....

Missa inte detta!"

Kan de som förare sluta som topptio båda två så är de naturligtvis ett toppteam!

Att gå in som topptio i totalen är en högt satt målsättning men att gå därifrån till att hävda att man ska klå Miniin är en helt annan femma. Personligen tror jag att både Patrik o Camilo kan klara målet om de lyckas hitta den nivå som de visat tecken på att hålla.

Som oerfarna förare kan man inte räkna med bra resultat på alla banor men några framskjutna placeringar kommer teamet säkerligen få med hem.

Nyteknik skrev:
Toppen = podium. :fakta

Äh! Det där är bara ordklyveri. Att ha en målsättning på topp tio första säsongen är ambitiöst. Sånt gillar vi.

EDIT/
Det viktigaste i det här sammanhanget är att det är förb-t dålig stil att dryga sig när folk misslyckas i den här sporten. Det var därför Webes tog betydligt blygsammare proportioner än vad vi trodde att det skulle göra förra året. Att vältra sig i andras oflyt är inte snyggt.

Last edited:
Chrille skrev:
Äh! Det där är bara ordklyveri. Att ha en målsättning på topp tio första säsongen är ambitiöst. Sånt gillar vi.

EDIT/
Det viktigaste i det här sammanhanget är att det är förb-t dålig stil att dryga sig när folk misslyckas i den här sporten. Det var därför Webes tog betydligt blygsammare proportioner än vad vi trodde att det skulle göra förra året. Att vältra sig i andras oflyt är inte snyggt.
Klart att man ska vara tyken om nån inte lever upp till förväntningarna! :D

Måste faktiskt säga att det är klart godkänt att kvala in som 9 och 10(var det va?) på första a-racet.
Tror både Camilla och Xenomuppen har det som krävs för att lära sig köra ännu fortare än de gör idag. Jag trodde inte att de skulle vara runt topp10 redan på första racet, en klart positiv överaskning :tummenupp

Nr:18 skrev:
Klart att man ska vara tyken om nån inte lever upp till förväntningarna! :D

Det finns en anständighetsgräns också. Det är lika självklart att jag mobbar skiten ur dig om du vänder termosten rätt som att jag låter dig smälta en allvarligare motgång utan tjafs. Ett tag....

Det är ju lite fråga om tonläge.

Chrille skrev:
Det finns en anständighetsgräns också. Det är lika självklart att jag mobbar skiten ur dig om du vänder termosten rätt som att jag låter dig smälta en allvarligare motgång utan tjafs. Ett tag....

Det är ju lite fråga om tonläge.
Precis av den anledningen som jag inte brydde mej om att leta upp FellOff i lördags innan jag åkte hem. Han hade inte pallat lite psykningar vid det tillfället.... :D

Nr:18 skrev:
Precis av den anledningen som jag inte brydde mej om att leta upp FellOff i lördags innan jag åkte hem. Han hade inte pallat lite psykningar vid det tillfället.... :D

Va, är du rädd för att få stryk också? :D

Chrille skrev:

Tack Chrille! Det värmer!!!

Och som sagt, vi tycket nog att man tillhör toppteamen om man har två förare med bland topp-tio oavsett vad andra tycker. Att hamna på podiet är ingenting vi tror att vi kan åstadkomma under denna säsong, kanske nästa eller nästnästa beroende på hur länge man tycker att det här är kul och man fortfarande utvecklas....

Jag garanterar er i alla fall att vi kommer att göra vårt bästa, sen får vi se.

Och om det är någon som tycker att det är jättefestligt att gnälla så kan jag tala om att det är det inte, möjligen för er själva men jag tror inte att någon annan vinner särskilt mycket på det....

Har som sagt inte hört så mycket sådant här på sporthoj och det tycker jag är jäkligt trevligt rent ut sagt! :tummenupp

Last edited:
Äh, skit i gnällspikarna! Kör på.. som sagt första racet. Kan bara bli bättre härifrån ju :) eller .. jag tror det iaf. hehe. Syns väl på Sviestad om man får ihop hojen i bra skick.

Nyteknik skrev:
Äh, lugna ner dig lite. Jag trodde formuleringen toppteam innebar att man siktade på pallplatser och vinster. That´s all. Vem har vältrat sig i någons olycka? Spara på dramatiken... :7peta

Förstod att du inte menade något särskilt förutom att jävlas lite, men har hört en del annat (dock inte här på SH som sagt). Sen är det ju som du säger att man mycket väl kan tolka det som att vi skall hamna på pallen under denna säsong, det tror vi inte att vi kan prestera men händer det så skall jag spruta champagne i Camilos underbyxor! Det kan jag däremot lova!!!

Ruskigt skönt skrivet, alla dessa rejs-rapporter får en att önska att man själv hade ork/finans/kunde köra...

XENOMORF skrev:
Skämmas? :D
Hade du väntat dig att vi skulle stå på pallen eller? Vårt mål är fastslaget till att hamna topp 10 i SM och SO trots att många runt omkring verkar hausa upp det hela och då Camilo låg på en 8:e plats när han vurpade (vilket han omöjligt kunde förhindrat) så gick det ju inte så dåligt? .........eller...? :tummenupp

Fast kan väl hålla med om att Solsting i spanien inte är en omöjlighet.... gick jäkligt bra körmässigt därnere. Tror att vi var fantastiskt överladdade inför denna tävling (med tanke på toalettbesöken då) ...kanske var lika bra att det sket sig....

Och en supprtertröja kommer vi nog att kunna fixa fram endast för dig min vän! :tummenupp
Loctite my dear Watson, regel nummer 1 när det gäller fotpinnar....been there, done that.....

Ni lyckas bättre nästa gång killar, ni vet att jag håller på er:)

XENOMORF skrev:
...har faktiskt noterat en del irriterande kommentarer från annat folk runt omkring....

Det är baksidan med att anstränga sig, att andra har synpunkter, åsikter och tyckanden om det. Det kallas vanligen "Svenska avundsjukan" men är egentligen inte något specifikt svenskt utan något generellt för människan som flockdjur, där alla har sin egna plats i flocken (hierarkin). När någon försöker vara bättre än den brukar vara reagerar omgivningen ofta negativt. Det blir oro i leden när hierarkin ska omordans, när någon försöker klättra upp ett par pinhål i hierarkin, för det betyder samtidigt att några åker ett pinhål ner. Den hierarkiska ordningen är den status man ånjuter i flocken. När två killar som du och Camomillo kommer med vältrimmade kalufser, nylackade hojar och ett uttalat mål att ni ska slå (i resultatlistan förstås!) många andra börjar folk att vrida besvärat på sig och det börar mumlas bakom ryggen. En del känner sig passerade, andra känner sig hotatde. Flummigt? Kanske det men jag tror att det ligger mycket i det. Kolla in vilken dokusåpa som hellst på TV. Nedsättande kommentarer är lika vanliga som de är tråkiga, dock tycker jag att man kan hålla sådant tyckande om andras försök att prestera till sig själv om man inte tänker säga något positivt. Jag har aldrig förstått mig på det där med pris för "Årest sämsta vad-som-hellst". Vad bidrar de med? Ingenting!

Teddy skrev:
Det är baksidan med att anstränga sig, att andra har synpunkter, åsikter och tyckanden om det. Det kallas vanligen "Svenska avundsjukan" men är egentligen inte något specifikt svenskt utan något generellt för människan som flockdjur, där alla har sin egna plats i flocken (hierarkin). När någon försöker vara bättre än den brukar vara reagerar omgivningen ofta negativt. Det blir oro i leden när hierarkin ska omordans, när någon försöker klättra upp ett par pinhål i hierarkin, för det betyder samtidigt att några åker ett pinhål ner. Den hierarkiska ordningen är den status man ånjuter i flocken. När två killar som du och Camomillo kommer med vältrimmade kalufser, nylackade hojar och ett uttalat mål att ni ska slå (i resultatlistan förstås!) många andra börjar folk att vrida besvärat på sig och det börar mumlas bakom ryggen. En del känner sig passerade, andra känner sig hotatde. Flummigt? Kanske det men jag tror att det ligger mycket i det. Kolla in vilken dokusåpa som hellst på TV. Nedsättande kommentarer är lika vanliga som de är tråkiga, dock tycker jag att man kan hålla sådant tyckande om andras försök att prestera till sig själv om man inte tänker säga något positivt. Jag har aldrig förstått mig på det där med pris för "Årest sämsta vad-som-hellst". Vad bidrar de med? Ingenting!

Självklart är en positiv och uppmuntrande attityd hos omgivning roligare än motsatsen. Men det är inte konstigt att den som tydligt utmanar etablissemanget kommer möta motstånd. Så länge detta motstånd inte är ojuste är det bara som det ska vara, anser jag. NSBK är trots allt mer allvar än B- och Rookieracing.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien