WCX premiären?

Vi har hittills kört i mitten på mars, tror dock vi flyttade fram det förra året pga kasst väder.
Så i år skulle jag tippa på att vi drar igång Lördag den 1:a April på G-platsen kl. 12.00 och sen ut på en schysst runda i bra tempon. Mao. jag ligger sist o kollar så att ingen kommer vilse :)

Hoppas dock att ni andra från forumet här som åkte iväg själva hänger på denna gången så man får träffa er o lära känna er i år.

Mvh Rejvis

En idé skulle kanske vara att lägga in en gemensam fika någonstans under dagen.

Med tanke på hur många hojar som samlades förra året så känns det näst intill omöjligt att hålla ihop en sån stor grupp i körning. Kan tänka mig att det blir astråkigt för snabbingarna att behöva vänta på dom lite långsammare.

10-15 hojar i en grupp brukar bli ganska lagom och då kan alla ta sig till en bestämd samlingspunkt vid ett visst klockslag bäst dom vill.

En liten tanke bara...

Skrutten skrev:
En idé skulle kanske vara att lägga in en gemensam fika någonstans under dagen.

Med tanke på hur många hojar som samlades förra året så känns det näst intill omöjligt att hålla ihop en sån stor grupp i körning. Kan tänka mig att det blir astråkigt för snabbingarna att behöva vänta på dom lite långsammare.

10-15 hojar i en grupp brukar bli ganska lagom och då kan alla ta sig till en bestämd samlingspunkt vid ett visst klockslag bäst dom vill.

En liten tanke bara...
Sant Skruttan, vi brukar först o främst ta oss ut ur stan, ch om vi köt mot Bolöllebygd som exempel så stannar vi alltid vid BurgerKing i Kallebäcksbacken så att alla som skall med kan samlas ihop dom som kommit senare pga trafikljus och diverse hinder i stan.
Efter där så bär det iväg i mindre grupper och allt id en gemensam fika nånstans.
Jag brukar alltid köra sist så att dom är gnaksa ny a kommer med och inte känner att man kört ifrån dom och dylikt :)

//Rejvis

JONQAS skrev:
En klubb... WestCoastExtreme... eller om det e extremes... :va
Killar som kör sporthoj i Göteborgstrakten helt enkelt.
west Coast Xtremes är det rätta :)

Mvh Rejvis

Ravetrancer skrev:
Sant Skruttan, vi brukar först o främst ta oss ut ur stan, ch om vi köt mot Bolöllebygd som exempel så stannar vi alltid vid BurgerKing i Kallebäcksbacken så att alla som skall med kan samlas ihop dom som kommit senare pga trafikljus och diverse hinder i stan.
Efter där så bär det iväg i mindre grupper och allt id en gemensam fika nånstans.
Jag brukar alltid köra sist så att dom är gnaksa ny a kommer med och inte känner att man kört ifrån dom och dylikt :)

//Rejvis

west Coast Xtremes är det rätta :)

Mvh Rejvis
:tummenupp

Ravetrancer skrev:
//Rejvis
Mvh Rejvis
:tummenupp Sistaåkare är inte så dumt (utom för han själv :lol )
Underlättar rätt mkt för turledaren :Bugar
Gruppindelning är en bra grej för alla :tummenupp
Inte bara dom snabbare utan även för dom nyare som kan bli väldigt stressade
Är det några från WCX som kommer att köra på gata iår eller? Såg inte speciellt mkt av er förra året :confused:
/BiB

ja man har ju vissa minne från förra årets första åkning.
När vi lämnade g platsen så var allt fint sedan började folk dela upp sig o redan vid olskroksmotet sket det sig....eller hur Rejvis..hahahaha men vi kom ju ikapp sen och allt avslutades med en fin lunch i stenungsund med vackra servitriser som tyckte Rejvis hoj var SÖT.*asg*

Hoppas på en lika skön repris i år... :)

JonaZ skrev:
ja man har ju vissa minne från förra årets första åkning.
När vi lämnade g platsen så var allt fint sedan började folk dela upp sig o redan vid olskroksmotet sket det sig....eller hur Rejvis..hahahaha men vi kom ju ikapp sen och allt avslutades med en fin lunch i stenungsund med vackra servitriser som tyckte Rejvis hoj var SÖT.*asg*

Hoppas på en lika skön repris i år... :)

nix det va min lilla 600 som va söt ju :)

om jag inte minns fel så va det jonnys GXSR 1000 som hon tycket va finast revis kommenterade hon inte ens ju
:hihi :hihi lr iaf inte till han nästan hotade med stryk så :lol :lol

Det blir mitt första WCX-evenemang att köra själv på! :) Förra året var det bönpallen på farsans 600. jag kan knappt vänta..! jag går och svär åt snön i förhoppningar om att den ska sticka! Det verkar hursomhelst inte funka för er som hoppades!

Hur vet man vilka som kör i den långsammare gruppen?

Ska bli skitkul, vi ses då!
:hej

Last edited:
Veek-tawr skrev:
Det blir mitt första WCX-evenemang att köra själv i år. :) Förra året var det bönpallen på farsans 600. jag kan knappt vänta..! jag går och svär åt snön i förhoppningar om att den ska sticka! Det verkar hursomhelst inte funka för er som hoppades!

Ska bli skitkul, vi ses då!
:hej

Var det du som var med på HLR-kursen? :hej

Mark skrev:
Ja, eller Hjärt & LungRäddning. Fast nu heter den säkert nåt annat...

....va hände med kursledaren fresten!?

aaa, så hette d ja! ingen aning du! skulle det va nån fortsättingskurs på den eller hur var det med de?

Veek-tawr skrev:
Hur vet man vilka som kör i den långsammare gruppen?
Det är dom som har båda hjulen i backen... :lol
Skämt åsido, det är oftast så att längre fram i klungan=högre tempo och vice versa. Så till slut så hamnar man där dom andra som håller ens tempo är liksom.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8