Å vad har Ni gjort i helgen då, nåt spännande, nåt kul kanske?
Vad har jag själv gjort? Spelat Shuffleboard, ensam å naken, kanske ni tror, men så är det inte.. Inte, inte, inte och skulle det vara sant så finns det inga bevis, ha!
Nejdå, här har det vaxats bil! Vilket ju är en ganska normal sysselsättning som alla bil och MC-förare gör åtminstone ngn gång per år.. påklädda!
Det gick utmärk att först spola bilen med vatten, inga glömda öppna fönster, inga öppna dörrar, och det japanska lilla ludret till fordon blev alldeles plask-blött, precis som beräknat alltså.. Efter det så tvättelilöddrade jag hela bilen, uppifrån och ned.. lödder, lödder.. jag ålade sakta över motorhuven och skvätte lite skum på min tighta T-shirt och log tandlöst mot det nervösa unga paret som stod en bit i från.. -"grrrr.. " sade jag sen med ett snett leende och blinkade med ögonen
.. då åkte de fort-fort från tvätthallen så det skrek i bakdäcken.. Jaja, tillbax till bilen då tänkte jag, där fick man inget
.. , efter att ha torkat och huffat och puffat var bilen alldeles ren å alldeles torr (å blå!).. då var det dags för lite "Karate-kid", wax on - wax off.. enkelt i teorin.. och jag skgluffade ut lite brasilianskt bikini-wax och körde mina läckra cirklar - wax on på taket, wax on på motorhuven.. skgluffade runt hela bilen, -wax on, wax on, wax on..
Efter en stunds pysslande med annat så var det då äntligen dags för -wax offandet.. jag klev upp på stegen, klättrade över träden och ner på garagetaket för att därifrån komma åt bilen bättre.. eh, nej, nu skojade jag allt lite
.. tog lite torr putstrasa a´40 kr rullen och började -wax offa biltaket.. och förvåningen var stor, mycket större än t ex vinterdäcken som ju är rätt stora, framförallt om man lägger dem i en hög, i ett garage, .. -"men tjoho, så spännande, vaxet sitter fast".. var budskapet i nästa psynapskaos i hjärnbalken.. -"whattodolixom"?, -jodå, ta i lite.. och med båda händerna på trasan och med ett inbilskt djävulskt grin uttryckt över hela ansiktet och vissa delar av nackpartiet så tog jag i.. nu är jag ju inte sådär jättestark, men jag tog i ändå, så det så.. och med halva överkroppen, två armar och två händer gick det centimeter för centimeter.. -wax djälva off, tänkte jag muntert
.. och efter att ha wax offat hela bilen i ca 2 timmar var den äntligen klar.. och blank, å ännu blåare än den varit tidigare.. min bålmuskulatur var oxå blå av ansträngning.. och blank..!!
Så, nu är min bil tvättad och vaxad för vintern.. det är vad jag gjorde i helgen!!
För 100 spänn kan jag nu oxå tala om vad Ni inte skall använda för vax till bilen i fortsättningen..

Vad har jag själv gjort? Spelat Shuffleboard, ensam å naken, kanske ni tror, men så är det inte.. Inte, inte, inte och skulle det vara sant så finns det inga bevis, ha!
Nejdå, här har det vaxats bil! Vilket ju är en ganska normal sysselsättning som alla bil och MC-förare gör åtminstone ngn gång per år.. påklädda!
Det gick utmärk att först spola bilen med vatten, inga glömda öppna fönster, inga öppna dörrar, och det japanska lilla ludret till fordon blev alldeles plask-blött, precis som beräknat alltså.. Efter det så tvättelilöddrade jag hela bilen, uppifrån och ned.. lödder, lödder.. jag ålade sakta över motorhuven och skvätte lite skum på min tighta T-shirt och log tandlöst mot det nervösa unga paret som stod en bit i från.. -"grrrr.. " sade jag sen med ett snett leende och blinkade med ögonen
.. då åkte de fort-fort från tvätthallen så det skrek i bakdäcken.. Jaja, tillbax till bilen då tänkte jag, där fick man inget
.. , efter att ha torkat och huffat och puffat var bilen alldeles ren å alldeles torr (å blå!).. då var det dags för lite "Karate-kid", wax on - wax off.. enkelt i teorin.. och jag skgluffade ut lite brasilianskt bikini-wax och körde mina läckra cirklar - wax on på taket, wax on på motorhuven.. skgluffade runt hela bilen, -wax on, wax on, wax on.. Efter en stunds pysslande med annat så var det då äntligen dags för -wax offandet.. jag klev upp på stegen, klättrade över träden och ner på garagetaket för att därifrån komma åt bilen bättre.. eh, nej, nu skojade jag allt lite
.. tog lite torr putstrasa a´40 kr rullen och började -wax offa biltaket.. och förvåningen var stor, mycket större än t ex vinterdäcken som ju är rätt stora, framförallt om man lägger dem i en hög, i ett garage, .. -"men tjoho, så spännande, vaxet sitter fast".. var budskapet i nästa psynapskaos i hjärnbalken.. -"whattodolixom"?, -jodå, ta i lite.. och med båda händerna på trasan och med ett inbilskt djävulskt grin uttryckt över hela ansiktet och vissa delar av nackpartiet så tog jag i.. nu är jag ju inte sådär jättestark, men jag tog i ändå, så det så.. och med halva överkroppen, två armar och två händer gick det centimeter för centimeter.. -wax djälva off, tänkte jag muntert
.. och efter att ha wax offat hela bilen i ca 2 timmar var den äntligen klar.. och blank, å ännu blåare än den varit tidigare.. min bålmuskulatur var oxå blå av ansträngning.. och blank..!!Så, nu är min bil tvättad och vaxad för vintern.. det är vad jag gjorde i helgen!!
För 100 spänn kan jag nu oxå tala om vad Ni inte skall använda för vax till bilen i fortsättningen..

Last edited: