Wave skivor??

Sågklingor må ju se roliga ut men wave-skivor är bättre ur värmeavledande synpunkt. Vet inte om trådstartaren var ute efter främst utseende eller funktion.

Ok tackar för svaren, var väl lite både och...vet att dom håller bättre temp vid bankörning...sen ser dom jäkligt snygga ut också :banana

SP1 och SP2 har 320 mm skivor fram.

Suck jag som har 310 på min blade....aarrghh...Jag vill också ha coola skivor...
Atlas har du någon bra leverantör på sågtands-skivor ?

Borde inte wave ha mindre anläggningsyta mot beläggen med sämre bromsverkan som resultat? :P

Fürstenhoff skrev:
Only for SHOW, not for performance!! :7peta

/Fürstenhoff.

Ja det var det jag tänkte men va ska man då med bättre värmeledningsförmåga om de ändå inte blir varma? Då syftar jag på det neutral säger. :)

Wave-discar är mest bling-bling.
Om det inte vore för den ökade kylarean.
Men! Det kan man lösa på annat sätt.

Ser ni någon Moto-GP hoj med wave-discar?

Last edited:
Dr.Bike skrev:
Ser ni någon Moto-GP hoj med wave-discar?

Nä, men nån 250GP hoj med waveskivor har jag sett bilder på.
Skälet man har sånna skivor är att det säger kyla beläggen bättre. Samt det minskar risken att skivorna ska slå sig av värme, vilket inte är ett problem egentligen.

Nu fick jag ju iofs en förfrågan att köra Yamaha i stället för Rossi när hans kontrakt går ut...men eftersom jag tackade nej, så behöver jag ju inga kolfiber skivor....utan tror jag nöjer mig med mina waveisar!! :squid

125 och 250 har ju stålskivor. Det är ju vanligare i SS och SBK med Waveskivor. vet att de som testat Yamaha Belgards R6 med Brakinsg Pizzaskivor var grymt imponerade av de bromsarna och de oken är ju allmänt kända som sämst i klassen.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år