Watz WildCard

oFFkeFF skrev:
Ajo har vi redan, hört rykten om fler finnar som kanske ska till VM.
Chris Jensen(danskarna), siktar på att få ihop både pengar och förare till ett gp-team.
Sen då ryktet kring Johan, som säger att han frågat Dorna om han kunde få en plats i 250-vm med ett eget team.
Dessutom har nog mårtensson en långsiktig plan..

Egentligen är det ju inga enorma och orealistiska summor det handlar om. STCC-teamen plöjer ju ner budgetar som hade räckt till en VM-säsong i 125 eller 250. Hoppas verkligen att det kan gå vägen och att norden går en ljus rr-framtid till mötes.

oFFkeFF skrev:
Molina, som vann EM 2002, fick inte ihop pengar till en VM-styrning förra året, tydligen var spanien mer eller mindre dammsuget på pengar till de andra vm-spanjorerna.
Lite tråkigt eftersom man inte får köra EM året efter man vunnit..
Men visst, kollar man budgetarna/teambilarna hos exempelvis holländarna, så har de ju väldigt lätt med pengar, trots att det faktiskt inte går särskilt fort..
Det där med Molina är lite egendomligt,men det är nog som du säger slut på pengar.

Vad jag talar om är de som redan kör 125 i VM och vill upp till 250 + alla de som redan kör i 250 VM.inte fan blir det lätt för Watz att ta sig in i VM.

Hoppas ni inte har missuppfattat mig nu, för jag vill och hoppas verkligen på att Watz tar sig till VM!

Tc skrev:
Det där med Molina är lite egendomligt,men det är nog som du säger slut på pengar.

Vad jag talar om är de som redan kör 125 i VM och vill upp till 250 + alla de som redan kör i 250 VM.inte fan blir det lätt för Watz att ta sig in i VM.

Hoppas ni inte har missuppfattat mig nu, för jag vill och hoppas verkligen på att Watz tar sig till VM!

Jag menar bara det att ålder egentligen inte är en speciellt försvårande faktor. Pengar är långt viktigare.

oFFkeFF skrev:
Nah, Stiggys sponsorer cashar för att han ska få köra i aprilia germany.
Går det inte bättre för stiggy personligen i år, ryktas det att Stiggy behåller sina sponsorer, startar eget team med annan förare. Både tur och trevligt att dorna och de andra i vm-cirkusen tycker Johan är en trevlig prick som gärna behåller honom kvar där även om det kanske inte är som förare.
Dessutom en solklar öppning för andra nordbor, och klart vettigare än "att lämna walk-over". Han är riktigt jävlig på att köra, bara det att andra i VM är minst lika jävliga, och en hel del har klart bättre material.
Visst är det sponsorerna som betalar, det är ju det jag menar när jag säger att det finns en ekonomisk aspekt också.

Det är dock svårt att blunda för att det går sämre och sämre för Stiggy.

valmers skrev:
Visst är det sponsorerna som betalar, det är ju det jag menar när jag säger att det finns en ekonomisk aspekt också.

Det är dock svårt att blunda för att det går sämre och sämre för Stiggy.

Tja, det går fortare för honom, han åkte visserligen långsammare i början av säsongen. Men nu har han faktiskt höjt tempot. Problemet är bara att alla andra också börjat åka sjukt fort, plus att han tyvärr hamnat bland de sista som får välja däck.
Fast de som sågar stiggy hajar verkligen inte hur fort det går i VM, som sagt, toppen av EM kan oftast precis bara kvala in på ett VM. Och de som sett Fredde köra vet hur jävla fort han kör..

oFFkeFF skrev:
Bänka er framför teven. En engelsman vurpade och skadade sig, så för en halvtimme sen blev det klart att Fredde fick ett wildcard på Donington!
Nu var det bara att skruva ihop hojen, dra till pantbanken och åka till England kvickt som attan kvar :tummenupp

Första träning Fredde 25:a bara 4,2 sek efter De Angelis (Johan 21:a)

Nordgren skrev:
Första träning Fredde 25:a bara 4,2 sek efter De Angelis (Johan 21:a)

Nu när resultaten ligger ute kan man se att Freddes hoj bara är 0,8 km/h långsammare än tex Stiggy's och 2,7 km/h långsammare än snabbaste Yamaha:n men 15,2 km/h långsammare än Porto's Aprilia
Det är mycket imponerande utan några fabriksgrejer utan de som kan köpas och egna modifireringar förstås.

Detta är också Freddes första pass med motorcykel på Donington, så tidsträningen blir spännande

Skitkul att han hänger med så bra första gången på banan. Bakåt är det ju inte mycket som hotar heller.

Man kan se att Fredde är snabbare på det sista långsamma partiet där effekten inte är avgörande, på de två sista sektionerna var han 22:a respektive 21:a.

Hoppas det går bra på träningen senare idag!

Last edited:
No1 skrev:
Gå vidare till fängelse utan att passera gå nu Offen... :fyllisar

Som du försvarar Stiggy (måhända att han är snabbast bla bla bla, låt hända att dom kör förbenat fort i Vm bla bla bla) så finns det risk att folk börjar tro på en romans er emellan... :D

Stiggy ÄR bra ur Svenska ögon set men han HAR gjort sitt i VM!!! :7peta

No1...

Vilket fortfarande är betydligt mer än de flesta.. Det ÄR patetiskt och klaga på sveriges SOLKLART bästa förare under de senaste 10-15 åren.
Stiggy har nog inte gjort sitt i GP-vm, även om han skulle sluta som förare i år..
Så gnälliga som vissa är kan man ju tro att de blivit nobbade av honom :rolleyes:

Ska ärligt säga, att spelar ingen roll vem det är, är man tillräckligt snabb för att köra i VM ska man försöka tävla där.. Hade till och med försvarat en vm-plats för dig om du vart i närheten av att kvala in..

Watz hade problem på QP1, körde ut efter 18 minuter och körde sen inte bättre än 1.39.7, som jag räknade på det har han kvalat med ca en tiondel till godo. Bra om det regnar i morgon....

Den kasse föredettingen Stiggy körde 1.35.74 och är 18:e.....drygt 2 sek efter pole...go Stiggy!

No1 skrev:
Stiggy ÄR bra ur Svenska ögon set men han HAR gjort sitt i VM!!! :7peta

No1...

Jasså? Vem säger det? Han ska såklart skita i att åka eftersom du säger det....

Synd att det strulade för Fredde idag på träningen. Han visade ju på friträningen att det finns potenial. Jag håller tummarna för bägge svenskarna.

Våra svenskar kör bra på friträningen. Stiggy 16:e på 1.35.2 och Watz 24:a på 1.37.1

Gött mos av bägge och skitkul att Stigefelt verkar ha hittat formen igen!

291970.jpg

Tydligen en spricka i vevhuset på Freddes hoj igår vilket förklarar den dåliga tiden jämfört med friträningarna, i dag körde han med lånat vevhus...
Läs mer på www.watz-racing.com

Watz

Så då är han med då... Igår på ERF:et sa någon att han blev utkvalad...
Å Stigefelt 16:e... Gôtt!!

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back