Watz WildCard

No1 skrev:
Tråkigt för Engelsmannen och 250cc klassen då det hade varit mycket bättre för klassen om Stiggy frivilligt lämnat återbud till loppet...

Lycka till Watz då du skulle må bra av ett kanon resultat i VM, liksom vi Svenskar som tittar på!!!

No1...

Varför det skulle vara så jättebra att vår ende förare med fast styrning i gp - VM lämnar återbud ? :confused:

Om Watz kan genomföra Donington utan att överladda och krasha ut och åka på tider som inte ligger inte allt för långt efter lirare som Lefort, Nigon Taro S och Johan så har han gjort vad man kan rimligen hoppas på.
 
No1 skrev:
Tyvärr!!! så har han visat att han inte kan utveckla sig till ngt bättre varför jag tyckte att det var bra om Watz kunde visa framfötterna och ta hans plats i kommande VM!!!

No1...
Ta och ta, det är knappast så det fungerar.
 
No1 skrev:
Tyvärr!!! så har han visat vid det här laget att han inte kan utveckla sig till ngt bättre varför jag tyckte att det var bra om en yngre och hungrigare förare som Watz kunde visa framfötterna och ta hans plats i kommande VM!!!

No1...
Hur ung är Watz då?
 
No1 skrev:
Tyvärr!!! så har han visat vid det här laget att han inte kan utveckla sig till ngt bättre varför jag tyckte att det var bra om en yngre och hungrigare förare som Watz kunde visa framfötterna och ta hans plats i kommande VM!!!

No1...

Har han inte? Inte bättre placeringar, trots bättre varvtider(iaf nu på senare tid).
Vad handlar om att ta "någons" plats, tja, aprilia germany letar ju först och främst efter en tysk till teamet.. Kiefer Castrol gav Klaus Nöhles platsen efter Gemmel, men dock inte gratis..
Alla förare måste ha sponsorer med sig... Freddes problem är inte körningen, utan pengarna.

Men, sen finns det faktiskt planer på flera nordiska 250-gp team inför de närmsta åren. Det skulle kunna ge chansen till Fredde eller/och de andra juniorerna.
Dorna är tända på det iaf...
 
Penguin skrev:
Tro det eller ej, men jag hörde just detta på radio P4!? Hur ofta snackas det RR i svensk radio liksom!?!?!?

Kan det vara tack vare att någon tog infon från sporthoj.com ut i stora världen och tipsade all tänkbar media i hopp om att någon skulle hugga på nyheten? Sport i P4 är "riks"-sport beroende på vilken tidpunkt sändningen sker, dvs nyheten gick ut över hela Sverige.

:)
 
No1s tramsiga baktalande av Stiggy är oerhört patetiskt att läsa. Killen kör ifrån dig vilken dag i veckan som helst, han har kört fler VM deltävlingar än de flesta har sett på TV och han får kontrakt i VM. Vem fan ska klandra honom för att han kör då?
Kan du inte dra och sura någon annanstans?
Det är väl skitkul att det är två svenskar som ska köra VM på Donington och
 
Goodstuff skrev:
No1s tramsiga baktalande av Stiggy är oerhört patetiskt att läsa. Killen kör ifrån dig vilken dag i veckan som helst, han har kört fler VM deltävlingar än de flesta har sett på TV och han får kontrakt i VM. Vem fan ska klandra honom för att han kör då?
Kan du inte dra och sura någon annanstans?
Det är väl skitkul att det är två svenskar som ska köra VM på Donington och
Nja, det där med att Stiggy kör ifrån No1 är bara ett tramsigt uttalande; man måste få ha en åsikt utan att vara kung i sporten, annars skulle varenda journalist få sluta skriva.

Fast visst, Aprilia Germany betalar Stiggy för att köra moppe i VM, så det är klart att han fortsätter då. Det gäller ju som bekant inte bara att vara bra, det finns en ekonomisk aspekt också.
 
valmers skrev:
Nja, det där med att Stiggy kör ifrån No1 är bara ett tramsigt uttalande; man måste få ha en åsikt utan att vara kung i sporten, annars skulle varenda journalist få sluta skriva.

Fast visst, Aprilia Germany betalar Stiggy för att köra moppe i VM, så det är klart att han fortsätter då. Det gäller ju som bekant inte bara att vara bra, det finns en ekonomisk aspekt också.

OK. Det var ett tramsigt uttalande men inte alls lika patetiskt som No1s......
 
Tc skrev:
Då blir det nog inget VM för Watz...

Jodå, åldern är inget hinder,möjligtvis en försvårande omständighet, han är 27 år och har lätt tio år på VM-nivå om han är skadefri. Kolla på Jeremy McWilliams när han fick sin första styrning. Eller varför inte Henk Van den Lagemaat, han var 34 år när han fick sin VM-styrning.
 
Chris Ash skrev:
Jodå, åldern är inget hinder,möjligtvis en försvårande omständighet, han är 27 år och har lätt tio år på VM-nivå om han är skadefri. Kolla på Jeremy McWilliams när han fick sin första styrning. Eller varför inte Henk Van den Lagemaat, han var 34 år när han fick sin VM-styrning.

Men både Jeremy och Lagemaat hade med sig pengar, vilket är ett krav till 99%..
Det finns ju de som lyckats ändå, som aoyama, som kom in i VM direkt på en fabrikare, men då var han backad rejält av Honda redan hemma i japan.
 
valmers skrev:
Nja, det där med att Stiggy kör ifrån No1 är bara ett tramsigt uttalande; man måste få ha en åsikt utan att vara kung i sporten, annars skulle varenda journalist få sluta skriva.

Fast visst, Aprilia Germany betalar Stiggy för att köra moppe i VM, så det är klart att han fortsätter då. Det gäller ju som bekant inte bara att vara bra, det finns en ekonomisk aspekt också.

Nah, Stiggys sponsorer cashar för att han ska få köra i aprilia germany.
Går det inte bättre för stiggy personligen i år, ryktas det att Stiggy behåller sina sponsorer, startar eget team med annan förare. Både tur och trevligt att dorna och de andra i vm-cirkusen tycker Johan är en trevlig prick som gärna behåller honom kvar där även om det kanske inte är som förare.
Dessutom en solklar öppning för andra nordbor, och klart vettigare än "att lämna walk-over". Han är riktigt jävlig på att köra, bara det att andra i VM är minst lika jävliga, och en hel del har klart bättre material.
 
oFFkeFF skrev:
Nah, Stiggys sponsorer cashar för att han ska få köra i aprilia germany.
Går det inte bättre för stiggy personligen i år, ryktas det att Stiggy behåller sina sponsorer, startar eget team med annan förare. Både tur och trevligt att dorna och de andra i vm-cirkusen tycker Johan är en trevlig prick som gärna behåller honom kvar där även om det kanske inte är som förare.
Dessutom en solklar öppning för andra nordbor, och klart vettigare än "att lämna walk-over". Han är riktigt jävlig på att köra, bara det att andra i VM är minst lika jävliga, och en hel del har klart bättre material.


Stiggy som teamchef och Fredde som förare.....det hade fan varit något det...
 
Chris Ash skrev:
Jodå, åldern är inget hinder,möjligtvis en försvårande omständighet, han är 27 år och har lätt tio år på VM-nivå om han är skadefri. Kolla på Jeremy McWilliams när han fick sin första styrning. Eller varför inte Henk Van den Lagemaat, han var 34 år när han fick sin VM-styrning.

Watz ålder/svårt med pengar tycker jag är ett problem.Det finns förare ifrån andra länder som är typ 10 år yngre och som har ett stort publikstöd hemifrån-rimligtvis borde det vara lättare för dem att ta en styrning i VM?
 
oFFkeFF skrev:
Men, sen finns det faktiskt planer på flera nordiska 250-gp team inför de närmsta åren. Det skulle kunna ge chansen till Fredde eller/och de andra juniorerna.
Dorna är tända på det iaf...

berätta mera :hoppa
 
Tc skrev:
Watz ålder/svårt med pengar tycker jag är ett problem.Det finns förare ifrån andra länder som är typ 10 år yngre och som har ett stort publikstöd hemifrån-rimligtvis borde det vara lättare för dem att ta en styrning i VM?

Molina, som vann EM 2002, fick inte ihop pengar till en VM-styrning förra året, tydligen var spanien mer eller mindre dammsuget på pengar till de andra vm-spanjorerna.
Lite tråkigt eftersom man inte får köra EM året efter man vunnit..
Men visst, kollar man budgetarna/teambilarna hos exempelvis holländarna, så har de ju väldigt lätt med pengar, trots att det faktiskt inte går särskilt fort..
 
Tc skrev:

Ajo har vi redan, hört rykten om fler finnar som kanske ska till VM.
Chris Jensen(danskarna), siktar på att få ihop både pengar och förare till ett gp-team.
Sen då ryktet kring Johan, som säger att han frågat Dorna om han kunde få en plats i 250-vm med ett eget team.
Dessutom har nog mårtensson en långsiktig plan..
 
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back
Top