Watsendesign

gulingen

Börjar få upp den
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
en vit blå
Ni som har beställt ifrån dom har ni haft några problem att beställa
Jag har nu skickat in 2 beställningar och dom har fortfarande inte hört av :huvet sig

Kolla på Bikedesigns hemsida.. Dom har börjat sälja deras grejer. Har själv nyligen gjort en beställning därifrån.. Finns länkad från huvudsidan här på Sporthoj..

Bikedesign tar dubbla priset, varför i hela helvete ska man betala det dubbla för att det säljs i sverige? :kocko .

Jag har beställt och fått levererat från Roger (ägaren av watsendesign) utan problem. Testa att ringa honom om du inte får svar. Firman är superseriös!

När ni räknar om, räkna från kanadensiska$, inte USD. Han håller till i kanada så det blir mer rätt den vägen!

//jaG

JN skrev:
Kolla på Bikedesigns hemsida.. Dom har börjat sälja deras grejer. Har själv nyligen gjort en beställning därifrån.. Finns länkad från huvudsidan här på Sporthoj..

Zeb_Macahan skrev:
Bikedesign tar dubbla priset, varför i hela helvete ska man betala det dubbla för att det säljs i sverige? :kocko .

Ett pris på en vara från utlandet (länder utanför EU) kan verka jättebillig om man bortser från övriga avgifter som tull och dylikt. Är oturen är framme och tullen tar en så kan den "billiga" varan plötsligt bli jättedyr. Handlar du från ett svenskt företag gäller den svenska konsumentlagen (lagen är mkt sträng till konsumentens förmån). :tummenupp Går varan sönder är det betydligt lättare att vända sig till det svenska företaget och reklamera. Sen således bedriver inget företag välgörenhet utan måste ha en liten vinstmarginal för att förhuvudtaget gå runt.

Eftersom Roger lämnar "livstids garanti" på dioderna han säljer så är väl inte det ett argument.

Om man vet lite om tullregler så slipper man tullen :fakta

//jaG

Ahlstrom skrev:
Ett pris på en vara från utlandet (länder utanför EU) kan verka jättebillig om man bortser från övriga avgifter som tull och dylikt. Är oturen är framme och tullen tar en så kan den "billiga" varan plötsligt bli jättedyr. Handlar du från ett svenskt företag gäller den svenska konsumentlagen (lagen är mkt sträng till konsumentens förmån). :tummenupp Går varan sönder är det betydligt lättare att vända sig till det svenska företaget och reklamera. Sen således bedriver inget företag välgörenhet utan måste ha en liten vinstmarginal för att förhuvudtaget gå runt.

Zeb_Macahan skrev:
Eftersom Roger lämnar "livstids garanti" på dioderna han säljer så är väl inte det ett argument.

Om man vet lite om tullregler så slipper man tullen :fakta

//jaG

Just denne Roger kanske lämnar livstids garanti, men det gör inte utländska företag i allmänhet (inte svenska heller för den delen). Om det vill sig så illa att du måste skicka tillbaka varan så får du stå för frakten, som blir lite dyrare än inrikes frakt. Men Rogers fall så kanske han är så schysst att han tar den kostnaden också. :tummenupp

Angående tullreglerna. Det finns ju mer eller mindre lagliga sätt att slippa tullskatten. Men majoriteten av befolkningen är nog inte varse om hur man ska gå tillväga! Be företaget skicka varan som gåva eller att värdet understiger ett visst belopp när så inte är fallet kan kosta mer än det smakar om man har otur.

Zeb_Macahan skrev:

//jaG

Tar 10st om du får dom för halva priset direkt! :tummenupp

Ahlstrom skrev:
Ett pris på en vara från utlandet (länder utanför EU) kan verka jättebillig om man bortser från övriga avgifter som tull och dylikt. Är oturen är framme och tullen tar en så kan den "billiga" varan plötsligt bli jättedyr.

Giftwrap? :tummenupp :D

Edit: Läste ditt andra inlägg för sent

Monterade precis mina blinkers från watsen design...grym kvalitet o passform och sketasnygga! :kär :kär

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R